به گزارش کلهرنیوز ، حجت الاسلام محمد طه مهری در خطبه های نمازجمعه امروز اسلام آبادغرب اظهار کرد: تأمل در مجموعه بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامى، نشان مى‌دهد دشمن با دادن نشانى غلط از ریشه‌هاى مشكلات اقتصادى، به‌دنبال ایجاد انحراف در مسیر ملت ایران است. در پرتو هوشمندى همه مردم، نخبگان و به‌ویژه مسؤولان مى‌توان از این انحراف جلوگیرى كرد و با اصلاح رویكردهاى اقتصادى، گره‌هاى اقتصادى كشور را در پرتو مدیریت جهادى و انقلابى و كار شبانه‌روزى مسؤولان یكى پس از دیگرى گشود.

وی افزود:  حكومت علوى كه باید معیار و ملاك ارزیابى عملكرد مسؤولان در حكومت اسلامى قرار گیرد، داراى مجموعه‌اى از شاخصه‌ها است. «عدالت»، «پاكدامنى»، «پارسایى» و «مردمى بودن»، چهار شاخصه اصلى براى این ارزیابى از دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامى است.

امام جمعه اسلام آبادغرب:  تهدیدات جدى علیه یك كشور و ملت، زمانى پدید مى‌آید كه دشمن خارجى بر ضعف‌ها، خلأها و نقاط آسیب‌پذیر آن كشور و ملت متمركز شده و فشار وارد آورد. اكنون در جنگ تركیبى آمریكا علیه ملت ایران و جمهورى اسلامى، آمریكایى‌ها با توجه به مشكلات و ضعف‌هاى اقتصادى كشور، یك جنگ تمام‌عیار را دنبال مى‌كنند و به نتایج آن امیدوارند.

وی تصریح کرد:  با تحلیل محتواى رسانه‌هاى جبهه استكبار با رویكرد عملیات روانى علیه ملت ایران و جمهورى اسلامى، مى‌توان گفت؛ دشمنان خارجى و جریان ضد انقلاب به‌دنبال القاى به بن‌بست رسیدن جمهورى اسلامى ایران در اداره كشور و حل مشكلات اقتصادى مردم ایران هستند. دشمن تلاش مى‌كند مردم ایران را به مقابله با نظام براى اصلاح امور تشویق كند، جمهورى اسلامى را بر سر دو راهى فروپاشى یا تسلیم شدن در برابر غرب براى حل مشكلات مردم قرار دهد.

خطیب جمعه اسلام آبادغرب با اشاره به  دیدار  رهبری با مسئولین دولتبی، گفت:  رهبر معظم انقلاب اسلامى در این دیدار، با اشاره به برخى از مشكلات مدیریتى و عوارض ناشى از ضعف‌هاى مدیریتى، به‌صراحت فرمودند: «وظیفه دولت، مدیریت اقتصادى است.» تصریح معظم‌له بر این وظیفه از آن نظر است كه اگر اقتصاد كشور و امور اقتصادى در سال‌هاى اخیر به درستى مدیریت مى‌شد، بسیارى از مشكلات كنونى پدید نمى‌آمد. از دیدگاه ایشان، مدیریت اقتصادى با تصدى گرى اقتصادى كاملاً متفاوت است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: از سال ۱۳۷۱ شمسى تاكنون هر ساله هفته اول محرم الحرام به نام هفته احیاى امر به معروف و نهى از منكر به‌منظور یادآورى اصلى‌ترین هدف جهاد والا و الهى امام حسین(ع) یعنى احیاى امر به معروف و نهى از منكر نامگذارى شده است.

وی اضافه نمود: اهمیت اصل امر به معروف و نهى از منكر در جامعه اسلامى تا آن اندازه است كه با عدم عمل به این اصل و ترویج و نهادینه شدن منكر در جامعه اسلامى، بقاء اصل دین با خطر نابودى مواجه شده و جامعه اسلامى متزلزل و نابودشود. به‌همین‌دلیل بود كه حضرت اباعبدالله الحسین(ع) ماندگارترین و تأثیرگذارترین قیام تاریخ اسلام یعنى قیام عاشورا علیه حكومت ظلم و جور بنى امیه را شكل دادند.

حجت الاسلام مهری تصریح کرد:  وظیفه همگان به‌ویژه نهادها و سازمان‌هاى وظیفه مند و نیز رسانه‌هاى جمعى و ائمه جمعه و جماعات و روحانیون معظم به‌عنوان «نخبگان جامعه اسلامى» این است كه با بهره‌گیرى از توصیه‌هاى ائمه معصومین(ع) و ذخایر ارزشمند فرهنگى و اجتماعى دین اسلام به توصیه و امر به این معاریف و نهى از منكرها پرداخته و برنامه مهم فرهنگ‌سازى در جهت احیاى این اصل مهم دینى كه در این شرایط خاص كه جامعه اسلامى در تقابل با برنامه دشمنان اسلام قرار دارد، را در دستور كار خود قرار دهند.

وی با اشاره به مناسبت های پیش رو به؛ گرامیداشت یاد دومین شهید محراب در تبریز (۱۳۶۰ ش)شهید مدنى؛مجاهد خستگى ناپذیر و شهادت در محراب عبادت‌،  ۱۷ شهریور سال ۱۳۵۷،یاد آور شهداى قهرمان میدان ژاله و روز شهداء  و ۲۲ شهریور؛ شهادت روحانى آگاه و مبارز انقلابى «شیخ محمد خیابانى» در تبریز (۱۳۳۸ ق) اشاره کرد و یاد شهدا را گرامی داشت و بیان کرد: رحلت آیت‌الله سید محمود طالقانى؛ابوذر زمان و اولین امام‌جمعه تهران‌.که پس از برگزارى ۵ نماز جمعه، این مبارز عالم و اهل عمل در ۱۹ شهریور ۱۳۵۸ نداى حق را لبیك گفت را گرامی میداریم .  او از حبسى به حبسى و از رنجى به رنج دیگر در رفت‌وآمد بود و هیچ‌گاه در جهاد بزرگ خود سستى و سردى نداشت… او براى اسلام به‌منزله حضرت اباذر بود و زبان گویاى او چون شمشیر مالك اشتر برنده و كوبنده؛ رحمت خداوند… بر روان او كه بازوى تواناى اسلام [بود].» این‌ها عباراتى است كه در فقدان این عالم نستوه، امام خمینى(ره) در وصف ایشان بیان كرده‌اند./اسلام آبادخبر

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :