به گزارش کلهرنیوز ، حجت الاسلام محسن قرائتی امروز یکشنبه در همایش حامیان و یاوران مساجد مناطق زلزله زده استان کرمانشاه که در استانداری برگزار شد، قرآن و نماز را ذکر دانست و اظهار داشت: کوتاهی کردن در پرداخت زکات سبب می شود اموال جمع شده بی برکت باشد و بسوزد.

وی افزود: اگر عمر انسان در راه خدا صرف نشود بدون شک به باطل خواهد رفت و مال هم همین طور است اگر انفاق نشود و در راه خدا خرج نشود از همین دنیا از انسان سلب می شود.

حجت‌الاسلام قرائتی با اشاره به روایتی از امام سجاد (ع) گفت: این امام همام همواره از خداوند استدعا می‌کرد که خدایا کمک کن تا بدانم پولم را کجا خرج می کنم.

رئیس اقامه نماز کشور خاطرنشان کرد: آموزش ما در کشور در حال حاضر فلج است و فارغ التحصیلان ما مهارت انجام کار را ندارند و وقتی مهارت نباشد به دنبال آن شغل نیست؛ ازدواج نیست، فرزند نیست و در آمد هم پایین خواهد آمد.

حجت الاسلام قرائتی بیشترین بیکاران کشور را از بین لیسانس ها مهرفی کرد و یادآور شد: در حال حاضر سالانه حدود یک میلیون لیسانس از دانشگاهها فارغ التحصیل می شوند در حالی که دولت نمی تواند سالی یک میلیون شغل ایجاد کند.

وی با بیان اینکه باید آموزش و پروش اصلاح شود تا جامعه اصلاح شود، اظهار داشت: خاک آموزش پرورش و دانشگاه ها باید عوض شود زیرا دانش‌آموخته‌ها فقط مدرک‌بگیر شدند و هیچگونه مهارتی ندارند به همین دلیل بسیاری از فارغ التحصیلان بیکار هستند لذا باید به این نسل کمک کرد.

رئیس اقامه نماز کشور ادامه داد: در تعطیلات تابستان حدود ۱۸ میلیون دانش آموز و دانشجو ۱۰۰ روز تعطیل بودند و از این فرصت استفاده نکردند شاید بسیاری از غفلتها مربوط به مراکز فرهنگی است که جلسات مفیدی را برای آنها برگزار نمی کند.

وی در ادامه به کمرنگ شدن نماز در جامعه اشاره کرد و افزود: متاسفانه آن طور که باید به واجباتی همچون نماز و زکات توجه نداریم و باید سیلی بخوریم و یک بازنگری نیاز داریم.

​​حجت‌الاسلام قرائتی گفت: متاسفانه امروز بسیاری از بازی‌های ما جدی و جدی‌های ما به بازی تبدیل شده است.

رئیس اقامه نماز کشور تصریح کرد: برخی از شعارهای غلط در کشور این است که می گویند “هرچه بدانیم باز هم کم است” اما باید بدانید برخی از علوم مضر هستند و نیاز نیست آنها را فرابگیرید.

وی با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم اظهار داشت: عاشورا یک فرصت است برای اینکه در وضع موجود خود یک بازنگری کنیم و فضای مجازی که به تهدید برای مردم تبدیل شده کنترل کنیم.

​​حجت الاسلام قرائتی خاطرنشان کرد: نباید منتظر دولت باشیم زیرا که هر کس توفیقی بدست آورده حاصل تلاشهای خودش بوده است./مرصاد

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :