به گزارش کلهرنیوز ، عبدالرضا مصری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه کرمانشاه، با اشاره به تورم شدیدی که در کشور ایجاد شده و قیمت بسیاری از کالاها را بالا برده، افزود: فشار شدید این شرایط به گروه‌هایی وارد می‌شود که درآمد ثابت دارند و باید با این درآمد هزینه‌های سنگین و کالاهایی که هر روز تغییر قیمت می‌دهد را تامین کنند.

 

وی کارگران، کارمندان، بازنشستگان، مستمری‌بگیران تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد و رزمندگان معسر را از مهمترین این گروه‌ها دانست و عنوان کرد: اگر هریک از این خانوارها یک فرد بیمار یا کودکی که پوشک و شیرخشک بخواهد داشته باشند، وضعیت آنها بسیار بدتر خواهد بود.

 

این نماینده مجلس با اشاره به صحبت‌هایی که درباره افزایش دستمزد خصوصا برای کارگران مطرح شده تا بتوانند از پس هزینه‌های زندگی برآیند، یادآوری کرد: به چند دلیل در شرایط کنونی افزایش دستمزد کار درستی نیست.

 

مصری خاطرنشان کرد: در وهله اول خود تولیدکنندگان نیز با افزایش شدید هزینه‌ها مواجهند و دیگر توان بالا بردن حقوق کارگر را ندارند. از سوی دیگر در شرایطی که تورم مدام بالا می‌رود این افزایش دستمزد هم نیازهای کارگران را چندان برطرف نخواهد کرد.

 

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه افزایش دستمزد و تزریق نقدینگی را زمینه‌ساز افزایش تورم دانست و ادامه داد: وقتی که پول به دست مردم برسد تقاضا برای خرید بالا می‌رود و دوباره شاهد افزایش قیمت‌ها خواهیم بود.

 

مصری با بیان اینکه دولت باید در این شرایط تقاضا را مدیریت کند، گفت: دولت باید بدون فوت یک روز وقت، سبد کالایی کامل که شامل ۱۵ تا ۳۰ قلم کالای اساسی باشد را در اختیار تمام اقشاری که درآمد ثابت دارند قرار دهد.

 

وی خاطرنشان کرد: این سبد باید شامل اقلامی مانند برنج، روغن، گوشت، مرغ، قندو شکر، چای و … باشد و برای اقشاری که نیاز بیشتری دارند و حقوق‌بگیر هستند به صورت بلاعوض و برای اقشاری که وضعیت بهتری دارند به نرخ دولتی توزیع شود.

 

این نماینده مجلس معتقد است، توزیع سبد کالا چون تقاضا را هم مدیریت می‌کند، اثر ضد تورمی خواهد داشت.

 

مصری در پاسخ به این پرسش که آیا دولت توان تامین کالا برای همه این اقشار را دارد،  افزود: دولت هم اکنون همه این کالاهای اساسی را با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد می‌کند، اما آنها به دست کسانی می‌دهد که قیمت این کالاها را با دلار آزاد حساب کرده و در بازار می‌فروشند.

 

وی گفت: بهتر است دولت این کالاها را در اختیار فروشگاه‌های زنجیره‌ای، تعاونی‌های مصرف، امکان، اسکان و …. قرار دهد تا به دست مردم برسد./ایسنا

این خبر را به اشتراک بگذارید :