به گزارش کلهرنیوز  ، آیت الله مصطفی علما در خطبه های این هفته نماز جمعه کرمانشاه افزود: زنجیر زنی ها، نوحه ها و شعرهایی که میخوانیم باید با محتوا باشد.
او تاکید کرد: سیدالشهدا با فکر یزیدی جنگید در نتیجه هرجا فکر یزیدی وجود داشته باشد باید با آن جنگید.
به گفته آیت الله علما ، سیدالشهدا به همه ما درس مبارزه داد و این موضوع تا روز قیامت که جنگ کفر و دین است تمامی ندارد.
وی با اشاره به تلاش آمریکایی ها در سیاه نشان دادن تصویر نظام جمهوری اسلامی و ناکارآمد جلوه دادن آن، افزود: ممکن است ما درست مدیریت نکنیم اما اسلام محتوای تمام و کارآمد است.
امام جمعه کرمانشاه تلاش دشمنان را در راستای نشان دادن آینده مبهم اقتصادی دانست و بیان داشت: ما شکست نداریم و توانمندیم.
آیت الله علما تاکید کرد: ممکن است عدم مدیریت هایی در کشور داشته باشیم اما به گفته رهبر انقلاب اگر منابع ثروتمند ایران را درست مدیریت کنیم در جهان اولیم.
وی یکی دیگر از تلاش دشمنان را بزرگنمایی تجمع ها دانست و گفت: در بیشتر مواقع فقط چند نفر جمع می شوند هر چند برخی از اعتراض ها نیز به حق است و باید گفته شود.
وی القا یاس و ناامیدی نسبت به دستگاه های حکومتی را از دیگر برنامه های دشمنان دانست که آمریکا با کمک چند کشور عربی حوزه خلیج فارس دنبال می کنند.
آیت الله علما ، با اذعان به وجود گرانی گفت: کسی نمی تواند گرانی را منکر شود اما باید بیدار باشیم که در جنگ اقتصادی و رسانه ای قرار داریم.
او نسبت به بدبین کردن مردم به همدیگر و نیز به دستگاه های حکومتی هشدار داد و گفت: ممکن است کوتاهی ها و ضعف هایی باشد اما همه اینگونه نیستند.
او در ادامه تصریح کرد: امروز باید گوش به فرمان رهبر انقلاب باشیم و هدایت ایشان حجت شرعی ، سیاسی و عرفی است.
وی به نقل از رهبر انقلاب تاکید کرد: ممکن است عدم مدیریت وجود داشته باشد اما بن بست نداریم و انشاالله مشکلات کم کم برطرف می شوند.
امام جمعه کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نامگذاری دهه اول محرم به نام دهه امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: این موضوع از اصول پذیرفته شده انسان ها با هر دین و مسلکی است چرا که امر به معروف و نهی از منکر تضمین کننده منافع انسان ها و به خاطر رشد آنهاست.
او امر به معروف و نهی از منکر را مطلبی دانست که عقل و فطرت و قرآن نیز تاییدش می کنند.
به گفته آیت الله علما ، اگر کسی راضی به خلاف کسی باشد او هم در آن شریک خواهد بود.
وی تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر باعث نشاط و شادابی جامعه می شود.
امام جمعه کرمانشاه در ادامه بر اجرای حدود الهی تاکید کرد و گفت: اگر حدود در خصوص کسی کار خلاف انجام می دهد انجام بشود جامعه اصلاح می شود.
وی در پایان اعلام کرد: در امر به معروف و نهی از منکر در ابتدا باید فضا را بسنجیم تا هزینه ای برای نظام و اسلام به دنبال نداشته باشد./ایرنا

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :