به گزارش کلهرنیوز ، امیر سرتیپ دوم فرهاد آریانفر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهارداشت: علاوه بر این یگان ، در مرزهای غربی از سیستم های پایش تصویری نیز استفاده می شود که این اطلاعات با یکدیگر تلفیق می شوند و پس از تجزیه و تحلیل در اختیار فرماندهان قرار می گیرند.
فرمانده قرارگاه منطقه ای غرب کشور تاکید کرد: هرگونه تهدید در فراسوی مرزهای جمهوری اسلامی ایران کاملا رصد و پایش می شود تا متناسب با آن ها آمادگی های لازم ایجاد خواهد شد.
آریانفر با تاکید بر اینکه امنیت پایدار در نوار مرزی غرب کشور برقرار است، گفت: نیروهای تابع قرارگاه منطقه ای غرب کشور در طول ۲۴۲ کیلومتر از مرزهای استان کرمانشاه با کشور عراق مستقر هستند.
وی با بیان اینکه اشراف اطلاعاتی کامل در منطقه برقرار است، اظهار داشت: قرارگاه منطقه ای غرب همکاری خوبی با دیگر ارگان های نظامی مستقر در منطقه و اداره اطلاعات دارد که این همکاری اشراف اطلاعاتی را به منظور تامین هرچه بهتر امنیت ایجاد کرده است.
فرمانده قرارگاه منطقه ای غرب کشور با اشاره به ارتقا کارآمدی یگان های ارتش توضیح داد: فرماندهی معظم کل قوا در احکام انتصاب فرماندهان ارتش بر ارتقا تحرک و کارآمدی نیروها تاکید داشتند از این رو نیروی زمینی ارتش باز تعریف ساختار و سازمان خود را در دستور کار قرار داد.
امیر آریانفر با بیان اینکه ۲ نیروی واکنش سریع و متحرک هجومی در نیروی زمینی ارتش سازماندهی شده اند، گفت: این ۲ نیرو که اکنون در غرب کشور نیز مستقر هستند، در راستای هرچه توانمند شدن حرکت می کنند.
وی افزود: این یگان ها آموزش های حرفه ای متناسب با تهدیدها را دیده اند و آماده هستند که در هر شرایط و موقعیت مورد نظر دست به عملیات بزنند.
فرمانده قرارگاه منطقه ای غرب کشور تیپ نیرو مخصوص واکنش سریع ۳۵ تکاور کرمانشاه را یکی از توانمند ترین یگان های ارتش دانست و گفت: این یگان کادر محور است و نیروهای آن آموزش های لازم را دیده اند تا در کوتاه ترین زمان ممکن در هر نقطه جغرافیایی وارد عمل شوند و تهدید را در نطفه خفه کنند.
امیر آریانفر با تاکید بر اینکه یگان های ارتش در غرب کشور از آمادگی مطلوبی برخوردارند، گفت: تجهیزات جدیدی که توسط نیروی زمینی ارتش رونمایی شده اند را در یگان های واکنش سریع و هجومی سازماندهی کرده ایم و نیروها برای استفاده از این تجهیزات آموزش های لازم را نیز دیده اند.
به گزارش ایرنا، سازمان جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش در طول سال های اخیر تجهیزات جدید بسیاری همچون انواع پهپادها، سلاح های دور زن و تک تیراندازی و انواع توپ و تانک های جدید را رونمایی کرده است.
امیر آریانفر تصریح کرد: این تجهیزات به همراه نیروی ایمان، ولایت مداری و شجاعت پرسنل ارتش سدی محکم در مقابل تهیدات دشمنان ایجاد کرده اند.
استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۳۷۱ کیلومتر با بخش کردی و عربی عراق مرز مشترک دارد.

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :