به گزارش کلهرنیوز ، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ ‌علی کریمی اظهار داشت: با توجه به استفاده کاربران از شبکه‌های اجتماعی خارجی، گاهی مجرمین ممکن است اقدام به قراردادن نرم‌افزاهای مذهبی از جمله قرآن، مفاتیح، دانلود نوحه و روضه‌های جدید، ندری یاب در سطح گروه‌ها و کانال‌های شبکه‌های اجتماعی از جمله تلگرام نمایند.

وی افزود: باید توجه داشت این نرم‌افزار با نیت و هدف کلاهبرداری طراحی شده و در نهایت به سرقت اطلاعت بانکی کاربران و برداشت‌های غیرمجاز از حساب‌های بانکی آن‌ها می‌انجامد.

رئیس پلیس فتای استان کرمانشاه تصریح کرد: گاهی قربانیان با نصب برنامه متوجه می‌شوند فعال‌سازی قابلیت‌های این نرم‌افزار مستلزم پرداخت اینترنتی مبلغ اندکی از سوی آنهاست.

وی ادامه داد: مجرمین از گزینه‌های مختلفی برای کلاهبرداری استفاده مینمایند، در روش اول فرد قربانی نرم‌افزار جعلی را خریداری کرده و پس از نصب آن متوجه می‌شود فاقد کارایی است که با توجه به مبلغ اندک پرداختی از شکایت صرف نظر می‌نماید اما مشکل اصلی روش دومی است که کلاهبرداران از آن استفاده می‌نمایند.

سرهنگ کریمی گفت: در این روش کلاهبردار، کاربران را به صفحه جعلی و شبیه‌سازی شده(فیشینگ) یک بانک هدایت می‌کند تا اطلاعات بانکی خود را در صفحه جعلی وارد نمایند که نهایتا منجر به سرقت اطلاعات حساب بانکی کاربران نظیر شماره کارت، رمز اینترنتی، CVV2 و تاریخ انقضای کارت می‌شود.

وی در ادامه به شهروندان توصیه کرد برای دانلود نرم‌افزارهای مناسب به سایت‌های معتبر مراجعه کرده و از دانلود برنامه‌هایی که توسط افراد ناشناس در کانال‌های مختلف منتشر می‌شود پرهیز نمایید زیرا امکان هک شدن اطلاعات گوشی تلفن همراه شما با دانلود نرم‌افزار جعلی وجود خواهد داشت.

رئیس پلیس فتای استان کرمانشاه بیان کرد:همچنین هنگام پرداخت اینترنتی از صحت و اصالت درگاه پرداخت الکترونیک بانک مربوطه اطمینان حاصل نموده و برای وارد کردن اطلاعات کارت بانکی خود همیشه از وجود پروتکل امن https مطمئن شوید.

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :