به گزارش کلهرنیوز ، علیرضا تخت شاهی روز دوشنبه در جریان بازدید از دانشکده بهداشت کرمانشاه در جمع مسئولان این دانشکده، افزود: نکته ای که براساس تجربه شاهد آن هستیم این است که ایده هایی که مطرح می شود معمولاً از لحاظ تئوری مشکل ندارند اما در عمل کاستی هایی دارند، که امیدواریم از طریق هم افزایی بیشتر بین دانشگاه، پژوهش‌های پژوهشگران استان کارایی لازم را داشته باشند.
وی با اشاره به اقدام های انجام یافته برای ارتقای زیرساخت های خدماتی و توجه به موضوع پژوهش و مطالعه در اجرای طرح ها و پروژه ها و ارائه خدمات بر قابلیت های گروه های مهندسی بهداشت محیط و حرفه ای در همکاری و ارائه پیشنهاد و راهکار و تحقیق و پژوهش تأکید کرد.
تخت شاهی گفت: دانشگاه علوم پزشکی دارای قابلیت های علمی و فنی فراوانی است که می تواند به حل معضل ها و مشکلات استان با نگاه علمی و محققانه کمک و نیازهای پژوهشی، تحقیقاتی و آموزشی دستگاه های اجرایی استان در زمینه های مختلف را تامین نماید.
وی افزود: به منظور توسعه پژوهش‌های کاربردی، رفع مشکلات صنایع و سازمان‌ها در کشور و پاسخگویی به مهمترین ضرورت‌های جامعه اسلامی ایران، لازم است بین دانشگاه و سازمان‌ها و شرکت‌ها به عنوان کانون کسب خودکفایی و مبدأ تحولات، ارتباطی نزدیک و متقابل وجود داشته باشد.
او تأکید کرد: شرکت آب و فاضلاب کرمانشاه در راستای سیاست‌های کلان خود در راستای افزایش سطح ارتباط با مراکز پژوهشی و بهره‌ گیری از دانش روز در فعالیت‌ها و خدمت ‌رسانی‌های خود، همکاری‌های مستمر با مراکز علمی و دانشگاه ها را در دستور کار قرار داده است.
رئیس دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز در سخنانی با اشاره به همکاری های تحقیقاتی اساتید این دانشکده و کمک به ارتقای کیفی عملکرد آبفای استان، تأکید کرد: اعضای هیات علمی دانشکده بهداشت، مطالعات و تحقیقات بسیار ارزنده ای در حوزه آب و فاضلاب انجام داده و در دست انجام دارند که با اجرایی کردن آنها می توانیم تحولات خوبی را شاهد باشیم.
یحیی پاسدار با بیان اینکه ارتباط دانشگاه و صنعت نقش مؤثری در پیشرفت و توسعه دارد، افزود: برای اینکه علم تبدیل به نفع جامعه شود، باید بین مراکز تولید علم و دانشگاه، و مراکز مصرف ‌کننده‌ علم که بخش‌ های مختلف جامعه است ارتباط مناسبی شکل بگیرد.
در این دیدار، مدیرعامل و معاونان شرکت آبفای کرمانشاه از امکانات و تجهیزات آموزشی و پژوهشی و آزمایشگاههای تخصصی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بازدید کردند.
دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه هشت دانشکده، ۱۴ مرکز تحقیقاتی، بیش از پنج هزار دانشجو و ۴۴۹ نفر عضو هیات علمی دارد که از این تعداد ۱۷ نفر استاد تمام و ۱۰۱ نفر دانشیار و مابقی استادیار و مربی هستند.
استان کرمانشاه، ۳۶۹ هزار مشترک آب دارد که از این تعداد ۲۲۰ هزار مشترک مربوط به شهر کرمانشاه است./ایرنا

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :