به گزارش کلهر نیوز ، علی اصغر بهمنی پور روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: هرکیلوگرم گوشت گوسفندی ۳۷ هزار و ۵۰۰ تومان به مردم عرضه شده است.
وی اظهار داشت: همچنین گوشت قرمز منجمد به میزان ۱۶۰ تن در سطح استان توزیع شد که هر کیلوگرم ۲۹ هزار تومان به دست مصرف کننده می رسد که فروش بیش از این قیمت تخلف محسوب می شود.
بهمنی پور از توزیع ۱۸۰ تن گوشت نرمه گوساله وارداتی وکیوم شده نیز خبر داد و افزود: گوشت گرم گوساله داخلی استان نیز به میزان ۵۰ تن توزیع شده است.
وی همچنین افزود: امسال برنج هندی دانه بلند به میزان ۵۴ تن، برنج هندی دانه کوتاه به میزان ۳۰۰ تن، برنج هومالی تایلندی به میزان ۳۵۱ تن و برنج تایلندی رده «ب» به میزان ۲۸۳ تن در سطح استان توزیع شده است.
این مسئول با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون بالغ بر ۶۹۰ تن شکر نیز توزیع شده گفت: پس از تغییر قیمت هم اکنون هرکیلوگرم شکر به میزان سه هزار تومان خریداری و به میزان سه هزار و ۳۰۰ تومان به فروش می رسد که این قیمت در همه استان یکسان است.
بهمنی پور ، از توزیع ۸۹۶ تن گوشت مرغ منجمد نیز خبر داد و افزود: عمده این توزیع که بیش از ۵۰۰ تن است در ماه گذشته صورت گرفته است.
وی با تاکید براینکه گوشت مرغ منجمد در بیش از ۶۰ مکان توزیع شد، ادامه داد: این محصول در همه فروشگاه های زنجیره ای، محله عرضه مستقیم فرآورده های کشاورزی، فروشگاه های بزرگ، تعاونی مصرف کارمندی و کارگری و همچنین در مرغ فروشی هایی که تعهد داده بودند تنها به عرضه مرغ منجمد بپردازند، توزیع شد.
مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه ادامه داد: قیمت هرکیلومرغ در درب سردخانه به میزان ۶ هزار و ۳۲۰ تومان است و به میزان ۶ هزار و ۷۵۰ تومان نیز به دست مصرف کننده می رسد.
در استان کرمانشاه چهار میلیون و ۶۵۰ واحد دامی و بیش از یک هزار و ۳۳۳ واحد دامپروری صنعتی شامل ۷۰۰ واحد مرغداری گوشتی صنعتی، ۱۷۶ واحد گاوداری شیری، ۱۸۱ واحد پرواربندی گوساله و ۲۱۹ واحد پرواربندی بره فعال است.
در این استان همچنین ۲۴ واحد مرغداری تخمگذار، ۱۳ واحد پرورش بوقلمون صنعتی، ۹ واحد مرغ مادر گوشتی، چهار واحد جوجه کشی، ۲ واحد مرکز پرندگان زینتی، پنج واحد پرورش شترمرغ و بیش از ۳۰۹ هزار کلنی زنبور عسل و سایر واحدهای بخش روستایی و عشایری وجود دارد.
در استان کرمانشاه سالانه بیش از ۴۵۱ هزار تن انواع محصولات دامی شامل ۳۳۶ هزار تن شیرخام، ۳۶ هزار و ۳۰۰ تن گوشت قرمز، ۶۳ هزار و ۸۰۰ تن گوشت طیور، ۱۱ هزار و ۱۰۰ تن تخم مرغ و چهار هزار و ۸۳ تن عسل تولید می شود.
اکنون یک کشتارگاه صنعتی دام در شهر کرمانشاه و ۱۱ کشتارگاه سنتی و ۹ کشتارگاه مرغ در استان فعال است.

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :