به گزارش کلهرنیوز به نقل از  شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، کیوان کاشفی امروز چهارشنبه در نشستی با رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان که در اتاق بازرگانی کرمانشاه برگزار شد، نقش سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی را در توسعه استان بسیار موثر دانست و اظهار داشت: در استان کرمانشاه با توجه به ضعفی که در برخی شاخص‌ها دارد حساسیت این سازمان بسیار بیشتر خواهد بود.

وی افزود: بحث های توسعه ای باید بخشی از برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی باشد، اما در این مورد بسیار ضعیف عمل شده و بیشتر دستگاهها افقی برای خود ترسیم نکرده‌اند و بیشتر درگیر برنامه های روتین خود هستند.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی می‌تواند برای این سازمانها محوریت باشد و آنها را مجاب کند که به سمت توسعه حرکت کنند.

کاشفی بیان داشت: انتظاراتی از بخش خصوصی و دولتی داریم که با یک تعامل و رسیدن به یک ادبیات مشترک بین این دو نهاد می توانیم به نتایجی دست پیدا کنیم که ما را به طرف توسعه پیش ببرد.

وی به مشکلاتی که در اثر تکانه‌های ارزی در کشور به وجود آمد اشاره کرد و افزود: در این راستا از بخش خصوصی می‌توانیم به نحو احسن استفاده کنیم، اما به دلیل عدم برنامه‌ریزی مناسب این مشکلات حل و فصل نمی‌شود.

رییس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه گفت: باید انتقادات را کنار بگذاریم چرا که بخش خصوصی زمانی می‌تواند تاثیرگذار باشد که در کنار انتقادات برنامه هایی برای توسعه داشته باشد این تفکر که بخش خصوصی به دنبال سود است، یک تفکر اشتباه بوده و باید کنار گذاشته شود.

وی بحث های مالیاتی را یکی از چالش ها طی سال های اخیر عنوان کرد و ادامه داد: دولت برنامه های مفصلی را طراحی کرده که دستگاهها را به طرف پرداخت مالیات سوق دهد، اما از طرف دیگر اطلاعات کافی در این خصوص وجود ندارد و همین سبب خسران شده است.

کاشفی تصریح کرد: در این زمینه مخالف مالیات نیستیم اما می توانیم به روش هایی دست پیدا کنیم که هم درآمدهای مالیاتی زیاد شود و هم رضایتمندی به دنبال داشته باشد.

رییس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: متاسفانه استان کرمانشاه رویدادهای ملی و بین المللی زیاد ندارد و می توان گفت هیچ نهادی در حوزه فرهنگی، عمرانی، کشاورزی و … رویدادهای کلان ملی و بین المللی را تشکیل نمی‌دهد.

وی ضعف منابع مالی را یکی از علت های اصلی عدم برگزاری چنین رویدادهایی اعلام کرد و بیان داشت: در حال حاضر چندین پروژه ناکام به دلیل عدم همکاری لازم در استان وجود دارد.

کاشفی از رایزنی ها برای برگزاری همایش جذب سرمایه گذاران داخل کشور خبر داد و گفت: در این راستا تمام هماهنگی های لازم انجام شد اما  در بحث منابع مالی به مشکل برخورد کردیم و همچنان این کار عقیم مانده است.

رییس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه اظهار داشت: یکی از مواردی که می تواند یک جهش توسعه ای برای استان در پی داشته باشد بحث آب است که می توانیم در این زمینه یک همایش ملی داشته باشیم.

وی طرح گرمسیری را یکی از طرح های توسعه ای دانست و بیان داشت: متاسفانه در حال حاضر این طرح نیز رها شده و مطالعه کافی بر روی آن وجود ندارد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: طرح آمایش سرزمینی یکی از طرح هایی است که سالهاست در کشور در مورد آن صحبت می شود و جلسات مفصلی در این رابطه برگزار شده اما هنوز نمی دانیم آیا این طرح مدون شده و در قالب برنامه حرکت می کند یا نه.

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :