به گزارش کلهرنیوز ، به نقل از اداره کل استاندارد استان کرمانشاه، محمودرضا نیازی از ابطال ۲۳ پروانه کاربرد علامت استاندارد در استان خبر داد و اظهار داشت: ۱۹ پروانه هم تعلیق شده است.

وی افزود:یکی از وظایف حاکمیتی سازمان ملی استاندارد، نظارت بر اجرای استانداردهای ملی در سطح کشور است که این مهم با نظارت‌های مستمر بر فرآورده‌های واحدهای تولیدی تحت پوشش از طریق کنترل کیفیت خط تولید، نمونه‌برداری و آزمون از فرآورده های آنها و همچنین ارزیابی کالاهای موجود در سطح بازار مصرف به منظور تطبیق با استانداردهای ملی مربوطه محقق خواهد شد.

مدیرکل استاندار استان کرمانشاه بیان کرد: چنانچه محصول نمونه‌برداری شده در نتایج آزمون با استانداردهای ملی مربوطه مغایرت داشته باشد، بسته به میزان امتیازات منفی اخذ شده نسبت به تعلیق و یا ابطال پروانه کاربرد علامت استاندارد فرآورده واحد تولیدی فوق، اقدام می شود.

وی تصریح کرد: کارشناسان ما به‌صورت مستمر و بدون اطلاع قبلی از واحدهای تولیدی، بازرسی و ازخط تولید و انبار محصول نمونه‌برداری به عمل می‌آورند و ملاک تمدید پروانه استاندارد، کسب نتایج قبولی و استقرار نظام کیفیت در واحد تولیدی است.

نیازی با بیان اینکه علامت استاندارد ایران نشانگر تعهد تولیدکننده یا ارائه‌کننده محصول به رعایت ضوابط و موازین و استمرار انطباق مشخصات کالا با استانداردهای ملی است خاطرنشان کرد: تولید، تمرکز، ‌توزیع و فروش کالاهای مشمول اجرای اجباری استاندارد با کیفیت پایین‌تر از استاندارد یا بدون علامت استاندارد ایران جرم محسوب گردیده و مطابق قانون با متخلفان از قوانین استاندارد برخورد خواهد شد.

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه ادامه داد: از ابتدای سال جاری و در راستای ایجاد اشتغال پایدار و ترغیب واحدهای تحت پوشش مشمول به تولید کالا با معیارهای استاندارد، تعداد ۳۱ پروانه کاربرد علامت استاندارد جدید در حوزه های (صنایع غذایی و کشاوزی، ساختمانی و معدنی، شیمیایی، خودرو و نیروی محرکه و …) توسط این اداره کل صادر و همچنین ۴۷ پروانه کاربرد علامت استاندارد نیز برای واحدهای تولیدی استان تمدید شده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :