به گزارش  کلهرنیوز ، جلسه هماهنگی کمیته اجرایی پنجمین دوره پایتخت کتاب ایران در اسلام آبادغرب با حضور با حضور عبدی معاون سیاسی- اجتماعی فرمانداری، خسرو تمری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، خانم ارفع نژاد معاون عمرانی فرمانداری، برجی رئیس اداره آموزش و پرورش، اسدی رئیس اداره هلال احمر، بسامی رئیس نهاد کتابخانه های عمومی ، رستمی رئیس دانشگاه سماء و جمعی از فعلان فرهنگی و سازمان های مردم نهاد برگزار شد.

در ابتدای این جلسه خسرو تمری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسلام آّباد غرب به اهمیت مطالعه کتاب و کتابخوانی و تشریح طرح وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای توسعه مطالعه کتاب  و کتابخوانی اشاره و بیان داشت : طرح پایتخت کتاب ایران یکی از طرح های ارزشمند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که در شهرهایی که به عنوان پایتخت کتاب ایران انتخاب شده اند می تواند شاهد این رشد و توسعه بود.

وی افزود : از ابتدای سال ٩٧ مهمترین اولویت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی موضوع پایتخت کتاب ایران و شعار اسلام آبادغرب در مسیر پایتخت کتاب ایران بوده و تمام برنامه ریزی این اداره در این راستا بوده است.

تمری افزود : تا کنون طرح های زیادی توسط دبیرخانه پایتخت کتاب ایران در اسلام آبادغرب وصول شده است و امید است با بررسی این طرح شبکه مطالعه کتابخوانی در سطح شهرستان تقویت شود.

سیروس عبدی معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری اسلام آبادغرب در این جلسه  با اشاره به اهمیت موضوع طرح گفت : کار سختی مجموعه فرهنگی شهرستان دنبال می کنند و الحمدالله کار خوب پیش می رود.

وی با تقدیر از مجموعه عوامل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و ادارات و نهادها و شخصیت های عضو هیئت اجرایی پایتخت کتاب ایران در اسلام آبادغرب گفت : پایتخت کتاب ایران از دو منظر اهمیت دارد : نخست آنکه این طرح می تواند اسلام آبادغرب را به عنوان یکی از قطب های فرهنگی کشور مطرح نماید و دیگر آنکه به سطح مطالعه کتاب و کتابخوانی در جامعه کمک نماید که در هر دو صورت کار ارزشمند و شایسه است.

عبدی در ادارمه افزود: در آیات و روایات اسلامی تاکید زیادی بر مطالعه و دانش صورت گرفته است و افتخارما این است که معجزه بزرگ پیامبر اسلام (ص) کتاب است.

وی افزود: امروزه فضای مجازی در کنار مزایایی که دارد صدمات زیادی به وضعیت مطالعه زده است و اصولا اطلاعاتی که از این ناحیه به جوانان داده می شود، اطلاعاتی با عمق کم است و در حقیقت راه هر گونه تفکر را بر انسان می بندد.

عبدی نقش آموزش و پرورش در راستای پایتخت کتاب ایران را ارزشمند توصیف کرد و بیان داشت: باید با ایده های جدید و تازه زمینه جلب دانش آموزان را به موضوع مطالعه را فراهم کرد .

وی همچنین افزود : اسلام آبادغرب در زمینه فضاهای فرهنگی در زمینه مطالعه و سایر حوزه ها از وضعیت مطلوبی برخوردار است.

در ادامه این جلسه اعضاء حاضر در جلسه اعلام آمادگی نمودند که آماده همکاری ویژه در طرح پایتخت کتاب ایران هستند و از هرگونه تلاشی برای تحقق این امر دریغ نخواهند کرد.

در این جلسه سیروس عبدی معاون سیاسی و اجتماعی و ارفع نژاد معاون عمرانی فرمانداری به اهمیت طرح و تلاش شهرستان برای تحقق این امر تاکید کردند. /اسلام آباد خبر

این خبر را به اشتراک بگذارید :