به گزارش کلهرنیوز ، روابط عمومی استانداری کرمانشاه روز دوشنبه به نقل از هوشنگ بازوند در نشست بررسی وضعیت پروژه قطار شهری کرمانشاه که با حضور معاون عمرانی استانداری و مدیران حوزه شهری و شهرداری برگزار شد؛ اظهار‌ داشت: از مدت ها قبل و پیش از اینکه استاندار شوم، هر بار هنگام عبور از کرمانشاه، این سئوال برایم مطرح می شد که چرا این ستون ها را بر پا کرده اند.
وی اظهار داشت: چرا باید این درخت ها قطع شده و به جای آن ستون های بتونی خشن بکارند و این بلوار زیبا را به این روز بیاندازند. بی گمان آیندگان قضاوت خواهند کرد.
استاندار کرمانشاه اضافه کرد: حفظ میراث فرهنگی اولویت اصلی ماست و به عنوان مدیر ارشد استان تمایل ندارم که این پروژه حتی یک متر حریم میراث را به هم بریزد.
وی اضافه کرد: میراث فرهنگی باید پاسخ کارشناسی و نهایی خود در مورد این عبور بخشی از این پروژه از حریم شکارگاه را اعلام کند تا تکلیف روشن شود.
بازوند گفت: پروژه قطار شهری در شکل فعلی خود از برنامه بسیار عقب است و مردم حق دارند در مورد این شکل از کار شاکی شوند.
وی تاکید کرد: باید راهکار مناسبی برای حل مشکلات فعلی پروژه و سرعت بخشیدن به اجرای مناسب آن اتخاذ کنیم.
استاندار کرمانشاه با بیان اینکه دولت ۵۳ واگن به این پروژه اختصاص داده که موضوع دریافت آن ها پیگیری می شود، گفت: سازمان قطار شهری هرچه زودتر نسبت به برگزاری مناقصه خرید تجهیزات مورد نیاز اقدام کند.
طبق برآوردهای صورت گرفته، مرحله اول قطار شهری کرمانشاه در سال ۱۴۰۰ ظرفیت جا به جایی ۱۴ هزار مسافر در ساعت را خواهد داشت.
در سال ۱۴۱۰ و با بهره برداری از مرحله دوم پروژه قطار شهری، این پروژه ظرفیت جابه جایی ۱۶ هزار و ۲۰۰ مسافر در ساعت را دارا خواهد بود.
پروژه قطار شهری کرمانشاه در سال ۹۳ با تغییر سیستم، از منوریل به قطار شهری تبدیل شد و همان زمان مقرر گردید ۶ کیلومتر از مجموع ۱۳ کیلومتر طول مسیر به صورت زیرزمینی اجرا شود.
مرحله اول این پروژه از میدان معلم واقع در سه راه مسکن آغاز و به طول ۸٫۶ کیلومتر تا میدان آزادی ادامه پیدا می کند و مرحله دوم نیز به طول حدود ۴٫۴ کیلومتر از میدان آزادی آغاز و تا میدان فردوسی ادامه خواهد داشت.
از مجموع ۱۳ کیلومتر طول مسیر، هفت کیلومتر ابتدایی آن به صورت روگذر (میدان معلم تا بالاتر از سه راه ۲۲ بهمن) و ۶ کیلومتر باقی مانده نیز (از سه راه ۲۲ بهمن تا میدان فردوسی) به صورت زیرگذر خواهد بود.

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :