به گزارش کلهرنیوز ، هوشنگ بازوند امروز سه شنبه در آیین گرامیداشت تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب “فرنگیس” که در سینما آزادی کرمانشاه و با حضور “فرنگیس حیدرپور”  شخصیت اصلی این کتاب برگزار شد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام راحل اظهار داشت: شهدا قهرمانان واقعی تاریخ هستند که گوشه ای از درس عاشورا را که در مکتب سیدالشهدا فرا گرفته بودند و در دفاع مقدس به جهانیان نشان دادند.

وی افزود: بهترین باب صحبت در خصوص رشادتهای استان کرمانشاه را میتوان در دفاع مقدس باز کرد که هیچ تابلویی بهتر از دفاع برای آن نمی توان یافت.

استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: دفاع مقدس به تعبیر مقام معظم رهبری گنجینه ارزشمندی است که نسل فعلی و آینده ۸۰ سال می توانند از آن بهره مند شوند و خمیرمایهای جز عاشورای حسینی ندارد.

بازوند از دفاع مقدس به عنوان یک سند افتخار برای استان کرمانشاه یاد کرد و گفت: این سند مزین به کلام ارزشمند مقام معظم رهبری شده است که فرمودند “کرمانشاه سینه ستبر و چهره زیبای ایران اسلامی است”.

مدیر ارشد استان کرمانشاه تاکید کرد: همه باید بکوشیم تا این سینه ستبر و چهره زیبا را به دنیا معرفی کنیم.

وی بیان داشت: مردم استان کرمانشاه که مرزدار این مرز و بوم هستند با تقدیم بیش از ۱۰ هزار شهید والامقام صفحات تاریخ کرمانشاه را پر از افتخار کردند و این افتخار در قالب ایثار و حب به ولایت خود را نمایان کرده است که آیندگان نیز به آن افتخار خواهند کرد.

استاندار کرمانشاه نمونه مستند و زنده از خودگذشتگی و ایثار را دفاع بانوی گیلانغربی از خاک میهن دانست و گفت: شجاعت این بانو با هنرمندی و قلم خانم فتاحی در تاریخ ماندگار شد.

بازوند  تصریح کرد: کتاب “فرنگیس” پرده از لایه های مهم و در عین حال پنهان دفاع مقدس برداشت که با تعبیر زیبای رهبر تقریظ شد./مرصاد

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :