به گزارش کلهرنیوز ، روابط عمومی استانداری کرمانشاه روز پنجشنبه به نقل از هدایت حاتمی افزود: خوشبختانه یک کارآفرین توانمند برای سرمایه گذاری در حوزه باغداری در قصرشیرین ابراز تمایل کرده و به شکل هوایی و زمینی از اراضی مستعد منطقه و امکانات و بسترهای موجود بازدید کرد.
وی اظهار داشت: امیدواریم با نهایی شدن این طرح شاهد یک اشتغال زایی چشمگیر و رونق اقتصادی بیشتر در منطقه باشیم.
معاون اقتصادی استاندار کرمانشاه گفت: شهرستان قصرشیرین به دلیل برخورداری از منابع آبی مناسب، داشتن پتانسیل مناسب در حوزه باغداری و شیلات و مرزهای مهم مبادلاتی خسروی و پرویزخان دارای یک موقعیت اقتصادی بی نظیر است. همچنین منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین نیز در حال تبدیل شدن به منطقه آزاد است.
وی اضافه کرد: خوشبختانه با وجود تحریم ها، مرزهای مبادلاتی از رونق خوبی برخوردارند و روند صادرات کالاهای بسیار دلگرم کننده است ، همه باید کمک کنند تا مرزهای مبادلاتی رونق خود را حفظ کنند.
حاتمی تصریح کرد: چند سال قبل سومار را براساس ضرورت ها و دورنماها و تحلیل های مثبتی که داشتیم بازگشایی کردیم. خوشحال هستیم که امروز تبدیل به یکی از مرزهای پر رونق کشور شده است.
وی اضافه کرد: یکی از اولویت ها فراهم کردن زیرساخت ها در مرزهای تجاری و بازرگانی است تا از این طریق زمینه و بستر لازم برای تسهیل در روند مبادلاتی استان فراهم شود.
معاون اقتصادی استاندار کرمانشاه اظهار داشت: بخش هایی از طرح سه هزار هکتاری باغات بنیاد مستضعفان اکنون به بازدهی رسیده و محصولات آن راهی بازار می شود که اتفاق خوشایندی است و در رونق منطقه اثرگذار است.
وی گفت: همچنین مجموعه طرح های پرورش ماهی منطقه، یک فرصت بسیار مناسب را برای توسعه شیلات فراهم کرده اند. تلاش می کنیم با تامین سرمایه در گردش و تسهیلات ارزان قیمت به گسترش این بخش کمک کنیم.
حاتمی در سفر روز گذشته خود به قصرشیرین از نزدیک از طرح گرمسیری، مرز پرویزخان و طرح باغ سه هزار هکتاری بنیاد مستضعفان و طرح های پرورش ماهی این شهرستان بازدید کرد.

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :