به گزارش کلهرنیوز ،  با حضورافشین کریمی فرماندار، سیروس عبدی معاون سیاسی فرمانداری و خسرو تمری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی از پیشکسوت هوره شهرستان اسلام آباد غرب علی اکبر مصطفایی دیدار به عمل آمد.

در این دیدار دکتر کریمی فرماندار شهرستان به اهمیت این هنر ارزشمند اشاره و بیان داشت: باید این سبک های هنری حفظ گردد و به نسل جوان انتقال یابد.

وی افزود: هوره یکی از قدیمی ترین آوازهای اساطیری ایران است که مورد توجه عامه مردم می باشد و شفاهی و سینه به سینه به صورت گسترده ای در بین مردم قرار دارد و لزوم ثبت این آواها، مهمترین اولویت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی باید باشد.

در این دیدار خسرو تمری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با اهمیت دانستن این آوای کهن بیان داشت:استاد مصطفایی از چهره های ارزشمند فرهنگ و هنر دیار اسلام آبادغرب است که مایه سربلندی و عزت برای شهرستان می باشد و انصافاً حضور فعال در برنامه ها و مناسبات دینی و مذهبی دارند.

علی اکبر مصطفایی با اشاره به سابقه خود در این هنر فاخر و محلی بیان داشت:به علت شغلی که داشته ام، به این هنر ارزشمند علاقمند شدم و سالیانی است که در این زمینه فعالیت دارم./اسلام آبادخبر

این خبر را به اشتراک بگذارید :