به گزارش کلهرنیوز ،  آیت الله مصطفی علما در خطبه های سیاسی و عبادی نماز جمعه این هفته کرمانشاه اظهار داشت: دشمن می خواهد تصویر غلطی از انقلاب اسلامی به همگان نشان دهد و چنین تلاشی در اشکال و ترفندهای گوناگون از وی دیده شده که بی نتیجه خواهد ماند.
وی با اشاره به تدوین سند چشم انداز ۵۰ سال آینده به فرموده مقام معظم رهبری، گفت: کارشناسان، علما و نخبگان متعددی با رعایت شاخص های اسلامی و انقلابی بر روی تدوین این سند در حال کار و فعالیت هستند.
امام جمعه کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش به دیدار اخیر نخبگان و استعدادهای برتر علمی با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: در این دیدار ۱۲ نفر از دانشجویان نخبه به نمایندگی از دیگر دانشجویان با رهبری به گفت و گو پرداختند.
نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به فرمایش های رهبری در این دیدار گفت: در سال های پس از انقلاب با وجود مشکلات و سختی های بسیار، پیشرفت های فوق العاده ای در زمینه های متعدد به دست آمده که باید همواره به بیان آن پرداحت.
وی از نیاز کشور به پیشرفت علمی به عنوان یکی دیگر از مهم ترین توصیه های رهبری به نخبگان اشاره کرد و گفت: اگر این هدف محقق نشود تهدید دشمن جایگزین آن خواهد چرا که علم قدرت به همراه دارد.
آیت الله علما افزود: جوانان و نخبگان ایرانی که تحت تعالیم اسلامی هستند هیچ وقت از قدرت سواستفاده نکرده اند که این موضوع نشانگر تمایز ما با قدرت طلبان زورگو و استکبار است.
وی بر هم افزایی ۲ جانبه دولت و نخبگان به عنوان یکی دیگر از تاکیدهای رهبری یاد کرد و گفت: نخبگان فعال که در مقدرات کشور با بینش اسلامی دخالت هوشیارانه و آگاهانه دارند برای یک کشور ثروت بزرگی به حساب می آیند.
خطیب نماز جمعه کرمانشاه با بین اینکه در سال های اخیر دانشگاه خدمات بسیاری به کشور ارائه داده، اظهار داشت: پیشرفت در اموری همچون صنعت سدسازی، صنایع نیروگاهی، راه، دفاعی، ساخت داروهای جدید، صنعت هسته ای، نانو و موشک تنها گوشه ای از این برتری علمی است که رهبری بدان اشاره داشتند.
وی با تاکید براینکه در پیش گرفتن تقوای الهی منشا سعادت و خوشبختی انسان است به آمادگی کرمانشاهیان برای پذیرایی از زوار اربعین حسینی اشاره کرد و این میزبانی را افتخاری بزرگ قلمداد کرد.
آیت الله علما از ۲۹ مهر به عنوان سالروز وفات آیت الله مهدوی کنی یاد کرد و گفت: ایشان در طول حیات ارزشمند خویش همواره از انقلاب حمایت کرد و از اساتید بزرگ اخلاق اسلامی به حساب می آید.
امام جمعه کرمانشاه از اول آبان به عنوان شهادت مظلومانه آیت الله حاج مصطفی خمینی و روز آمار و برنامه ریزی نیز یاد کرد./ایرنا

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :