به گزارش کلهرنیوز ،  حجت الاسلام محمدطه مهری در خطبه های نمازجمعه امروز با اشاره به برگزاری جلسه‌ى هفته گذشته سران قواى سه‌گانه با موضوع مسائل اقتصادى، در حضور رهبر معظم انقلاب اسلامى، گفت: در این جلسه رهبر انقلاب با اشاره به مشكلات اقتصادى كه كشور در حال حاضر با آن‌ها روبه‌رو است، راهبردهاى اصلى را كه باید از سوى دولتمردان دنبال شود، تبیین كردند.

وی اظهار داشت: اخذ تصمیم‌هاى جدى و عملیاتى براى مشكلات معیشتى مردم خصوصا اقشار مستضعف، حل مشكل نظام بانكى و نقدینگى، مسأله اشتغال، تورم و بودجه دولت از مهم‌ترین مسایل مورد تأكید رهبر معظم انقلاب بود.

امام جمعه شهرستان تصریح کرد: مسؤولان كشور براى شرایط اقتصادى كنونى باید تصمیم‌هاى قاطع بگیرند. فشار اقتصادى بر مردم خصوصا قشر مستضعف جدى است و نیازمند حمایت‌هاى دولت است. تاخیر در اجراى بسته‌هاى حمایتى موجب افزایش نارضایتى مردم از دولت خواهد شد.

وی افزود: مسؤولان طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب باید نسبت به خنثى كردن تهدیدات دشمن و برطرف كردن ضعف‌هاى ساختارى اقتصاد به‌طور جدى وارد عمل شوند. در حال حاضر به‌دلیل تلاش‌هاى فكرى متخصصان، راه‌كارهاى بسیار خوبى در این زمینه وجود دارد. تعلل و كم‌كارى مهم‌ترین آفتى است كه جبهه اقتصادى خودى را تضعیف مى‌كند.

حجت الاسلام مهری با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب  پیام‌هاى ابلاغ سند جامع تحقق تمدن نوین اسلامى‌ را بدین شرح یادآوری نمود؛

۱- پیام اقتدار؛ رهبر معظم انقلاب با ابلاغ این سند در شرایط كنونى كه ترامپ از پایان جمهورى اسلامى سخن مى‌گوید، نه تنها تعبیر وارانه خواب وى را به رخ دنیا كشیدند بلكه نشان دادند برخلاف خواست آمریكا جمهورى اسلامى براى بالا رفتن از پله‌هاى پیشرفت، برنامه‌ظاى ۵۰ ساله دارد كه بر اساس آن در عرصه اقتصادى به ده قدرت اول دنیا دست خواهد یافت. موضوعى كه مى‌تواند در نومیدى دشمنان اسلام و انقلاب و ایجاد نقار و شكاف در جبهه آن‌ها مؤثر واقع شود.

۲- پیام امید؛ در شرایطى كه مردم كشورمان به‌خاطر تورم ناشى از سودجویى برخى دچار تنگناى شدیدى شده‌اند و متاسفانه برخى از كارشناسان و مدیران، تحت تأثیر القائات دشمنان انقلاب اسلامى و باور افزایش مشكلات اقتصادى تا ۱۳ آبان (سررسید تحریم‌هاى شش ماه آمریكا) نومیدانه به صحنه كشور مى‌نگرند، ابلاغ این سند مى‌تواند تأثیر بسیار نوید بخشى داشته و به امید مردم در عبور از شرایط فعلى كمك كند.

۳- پیام تدبیر؛ یكى دیگر از پیام‌هاى این ابلاغ به ملت ایران و همه جهان وجود رهبرى حكیم و مدبر در راس نظام جمهورى اسلامى ایران است كه با همه مشغله و دغدغه‌هایى كه در رابطه با مسائل روز كشور دارند، لكن دچار روزمرگى نشده و نسبت به امور دراز مدت و كلان كشور غفلت نمى‌كنند.

۴-پیام اعتماد به سرمایه‌هاى داخلى؛ فراخوان نخبگان دانشگاهى و حوزوى جهت بررسى دقیق سند پیشرفت كشور و ارائه پیشنهادات خود به مراكز و مسؤولان امر بیانگر اعتماد رهبر معظم انقلاب به جوانان و راهى است كه براى پیشرفت كشور در پیش گرفته‌اند، لذا بایسته است همه مردم خاصه جوانان و كارشناسان فرصت حاضر را مغتنم شمرده و نظرات خود را در این مدت زمانى دوساله‌اى كه رهبراى انقلاب معین كرده‌اند، ارائه دهند.

خطیب جمعه اسلام آبادغرب با اشاره به حادثه تروریستى میرجاوه و ربایش ۱۴ نفر از مرزبانان كشورمان، گفت: این حادثه تروریستى در ادامه حركت تروریستى اهواز قرار داشته كه به دستور آمریكا و ایادى آن‌ها در منطقه جهت‌بى‌ثبات‌سازى كشورمان صورت مى‌گیرد.  تلاش دشمنان ملت مسلمان ایران در ایجاد چنین حوادثى كه از لحاظ امنیتى فاقد هرگونه اعتبار بوده و از طریق تطمیع چند عامل نفوذى صورت مى‌گیرد، هدفى جز انحراف افكار عمومى از جنایات خود در یمن، رسوایى در قتل خاشقجى و شكست سیاسى خود در صحنه عراق ندارند.

وی افزود: با عنایت به احتمال افزایش تلاش دشمنان انقلاب اسلامى در خلق چنین حوادثى، انتظار مى‌رود مسؤولان امنیتى نسبت به حفاظت از مرزها و فعالیت گروه‌هاى تروریستى حساسیت و هوشمندى بیشترى از خود نشان دهند. امنیت خاك و شهروندان ایران براى نظام اسلامى خط قرمز است، ملت ایران انتظار دارند نیروهاى مسلح كشورمان جهت گوشمالى تروریست‌هاى جیش الظلم در اسرع وقت اقدام و فرزندان ملت را از چنگال آن‌ها نجات دهند.  از دولت پاكستان كه با تغییرات امیدواركننده‌اى پس از روى كار آمدن عمران خان، بحث روابط دوجانبه با ایران را دنبال مى‌كند، انتظار مى‌رود نسبت به امنیت مرزهاى خود و نفوذ تروریست‌ها به خاك جمهورى اسلامى حساسیت بیشترى داشته، تا از این پس، شاهد چنین حوادث تلخى نباشیم.

امام جمعه اسلام آبادغرب در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: قتل جمال خاشوقچى به دستور حكام آل سعود پرده از چهره واقعى این خاندان در رویكرد تروریستى و تربیت تروریست‌هاى بزرگى چون داعش برداشت و به دنیا ثابت كرد عامل حوادث تروریستى منطقه در چند سال اخیر بوده است. این حادثه كوچك اما فجیع پرده بزرگى از چهره مدعیان مبارزه با تروریسم و حقوق بشر برداشت  و آشكارا نشان داد كه در فرهنگ آمریكایى، تروریست بودن و نبودن بستگى به میزان نقش آن‌ها در تأمین منافع استكبار است.

وی افزود: اگر خاشقجى فعال رسانه‌اى نبود و در واشنگتن پست صاحب ستون تحلیلى نبود یا اگر به اخوان المسلمین تعلق نداشت او نیز مثل هزاران منتقد و مخالف دولت سعودى در زندان‌هاى مخوف این رژیم زیر شكنجه كشته مى‌شد و و یا مانند ده‌ها هزار نفر دیگر در خیابان‌ها و بیابان‌هاى سوریه، یمن، عراق، بحرین، افغانستان و پاكستان به دستور مستقیم این رژیم به قتل مى‌رسید و كسى دم بر نمى‌آورد.

حجت الاسلام مهری با اشاره به مناسبت های پیش رو ؛ ۹ صفر، شهادت «عماریاسر» صحابى بزرگ پیامبر در جنگ صفین (۳۷ ق) یار با بصیرت امیرمومنان(ع) در مبارزه با فتنه‌ ، ارتحال آیت‌الله مهدوى كنى در ۲۹ مهر ماه ۱۳۹۳ آیتى الهى براى انقلابیون می باشد که مبارزات ایشان علیه حكومت طاغوت، باعث دستگیرى‌هاى متعدد، تبعید و شكنجه‌ى او گردید. ایشان آخرین روحانى مبارزى است كه در روزهاى نزدیك به پیروزى انقلاب اسلامى براى چندمین بار دستگیر و در آستانه پیروزى انقلاب شكوهمند اسلامى آزاد شدند. آیت‌الله مهدوى كنى، پس از پیروزى انقلاب، از طرف حضرت امام و رهبر معظم انقلاب، عهده‌دار مسؤولیت‌هاى متعددى در نظام نوپاى اسلامى شدند و در بزنگاه‌هاى مهم نقش مؤثر و وزین خود را در كفه‌ى ترازوى نظام اسلامى و حفظ و تقویت ولایت فقیه قرار دادند. این مجاهد انقلابى، با مشى مستدل، منطقى، اصولى و عقلانى خود در طول دوران حیات خود؛ مواضع و رفتارهایى را در عرصه‌ى اجتماعى و سیاسى از خود بروز داده است كه به‌مثابه‌ى الگویى براى نسل‌هاى جدید و قدیم انقلابى مى‌تواند مطرح شود.

وی افزود: اول آبان؛ سالروز شهادت آیت‌الله حاج سید مصطفى خمینى (۱۳۵۶) او امید آینده اسلام بود، دشمن كه از به شهادت رساندن سیدمصطفى به‌دنبال اهدافى همچون: واردآوردن ضربه روحى به امام، ایجاد رعب و وحشت در صفوف مبارزان، پایان‌دادن به روشنگرى‌ها در نجف اشرف و پیشگیرى از خطرهاى وجودى ایشان در آینده در پیمودن راه امام و تقویت جبهه انقلاب بود، نه تنها به این اهداف خود نرسید بلكه امام و انقلابیون را راسخ‌تر نمود و اندك تأثیرى در عزم و اراده امام خمینى(ره) نگذاشت و حتى امام(ره) در غم از دست دادن «نور بصر و مهجه قلب» خود اشكى نریخت./اسلام آبادخبر

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :