به گزارش کلهرنیوز ، محسن رستمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: پس از پیگیری های بسیار این مبلغ به منظور توسعه پتروشیمی اوره و آمونیاک کرمانشاه از صندوق توسعه ملی به منظور اخذ قرارداد در اختیار بانک قرار گرفت.
وی با بیان اینکه با پرداخت این تسهیلات طرح توسعه پتروشیمی کرمانشاه تا ۲ سال آینده به بهره برداری می رسد، گفت: پتروشیمی کرمانشاه نیز هزار میلیارد تومان آورده ریالی به منظور اجرای این پروژه سرمایه گذاری خواهد کرد.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه عنوان کرد: پس از بهره برداری از این طرح ظرفیت تولیده کود اوره و آمونیاک پتروشیمی کرمانشاه از ۶۸۵ هزار تن در سال به یک هزار و ۳۷۰ هزار تن در سال می رسد.
به گفته رستمی ، پتروشیمی کرمانشاه اکنون برای یک هزار و ۳۰۰ نفر اشتغالزایی دارد که پس از بهره برداری از طرح توسعه به ۲ هزار نفر افزایش پیدا خواهد کرد.
وی با بیان اینکه این طرح هم اکنون ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: این میزان تسهیلات ارزی برای پروژه‌ای در کرمانشاه بی‌ سابقه است.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه پیش بینی کرد که در زمان اجرای طرح توسعه پتروشیمی کرمانشاه برای افراد بسیاری اشتغالزایی ایجاد شود.
استان کرمانشاه هم اکنون دارای سه واحد پتروشیمی است./ایرنا

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :