به گزارش کلهرنیوز ، هوشنگ بازوند، عصر شنبه در نشست بررسی پروژه آزاد راه بیستون به حمیل که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: سرمایه گذار این ‌پروژه با وزارت راه و شهرسازی مشارکت دارد و مصوبه دولت را نیز گرفته است.
وی با بیان اینکه سرمایه گذار پروژه نیازمند دریافت تسهیلات بانکی است ، افزود: قرار شده است که ۵۰۰ میلیارد تسهیلات زیربنایی این پروژه را بانک ها اعطا کنند.
استاندار کرمانشاه یادآور شد: این تسهیلات را بانک ها با سود ۱۸ درصد پرداخت خواهند کرد و سرمایه گذار باید حدود ۷۰۰ میلیارد تومان تضمین در این زمینه به بانک ها ارائه کند.
بازوند گفت: درخواست پرداخت تسهیلات سرمایه گذار به چهار بانک ارسال می شود تا هرچه زودتر مشکل این سرمایه گذار برطرف شود.
وی تاکید کرد: پروژه احداث آزاد راه بیستون به حمیل باید از آذر ماه شروع شود و بخش خصوصی باید ابعاد مالی پروژه را تا این‌ زمان به صورت کامل مشخص کند.
استاندار کرمانشاه همچنین اعلام‌ کرد که عملیات ساخت پروژه آزاد راه همدان به کرمانشاه نیز با سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی مطرح است.
بازوند گفت: پرونده این آزاد راه که با مشارکت ۵۰ درصدی دولت ایجاد خواهد شد در دفتر وزیر راه و شهرسازی در حال بررسی است.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود به پرداخت تسهیلات به مناطق زلزله زده اشاره کرد و گفت: بانک ها اکنون تسهیلات چهار درصدی به منظور بازسازی در اختیار مردم ‌زلزله زده استان کرمانشاه قرار می دهند؛ دولت ۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان برای مابه التفاوت سود تسهیلات پرداختی به زلزله زدگان به بانک مرکزی پرداخت می کند.
استان کرمانشاه هم اکنون دارای هشت هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی است./ایرنا

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :