به گزارش کلهرنیوز ، حسین شریفی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم اظهار کرد: زائران اربعین برای دریافت خدمات دارویی و درمانی حتما به پایگاه‌های جمعیت هلال احمر در خاک عراق مراجعه کنند و از گرفتن دارو از افراد ناشناس خودداری کنند.

شریفی با اشاره به فوت سه نفر از زائران اربعین که بر اثر مصرف یک نوع قرص سفید رنگ که هنوز مشخص نیست چه قرصی بوده و برای چه بیماری مصرف شده هشدار داد.

مسئول درمانگاه الملاک جمعیت هلال احمر در کربلا در این باره توضیح داد : دو مرد جوان و یک زن زائر  با گرفتن و خوردن یک قرص سفید رنگ از افراد ناشناسی که لباس امدادی خارجی به تن داشتند متاسفانه بعد از یک یا دو ساعت جان خود را از دست دادند.

وی بابیان اینکه این موضوع در حال پیگیری است تاکید کرد: زائران برای دریافت خدمات دارویی و درمانی فقط به پایگاههای جمعیت هلال احمر در پایانه‌های مرزی در چذابه، شلمچه و مهران و پایگاههای بین مسیر نجف و کربلا و در شهرهای نجف ،کربلا،کاظمین و سامرا مراجعه کنند تا دچار آسیب‌های جبران ناپذیر نشوند.

شریفی در ادامه با بیان اینکه روند کار درمانگاه الملاک خوب پیش می‌رود و خوشبختانه مشکلی وجود ندارد، افزود: با نزدیک شدن به اربعین تعداد مراجعان به درمانگاه هم افزایش یافته و روزانه بین ۴ تا ۵ هزار زائر برای دریافت خدمات مختلف دارویی و درمانی مراجعه می‌کنند.

مسئول درمانگاه الملاک خاطر نشان کرد: با افزایش حجم مراجعات به تعداد پزشکان هم در درمانگاه افزوده شده است بطوریکه هم اکنون ۷ پزشک داوطلب هلال احمر بطور شبانه روز مشغول مداوای بیماران هستند.

وی یادآور شد: با هماهنگی‌های انجام شده خوشبختانه خدمات دارویی تسهیل و داروهای مورد نیاز و داروهای اورژانسی به میزان لازم تامین شده است.

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :