به گزارش کلهرنیوز ، هوشنگ بازوند روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری جلسه شورای گفت و گو دولت و بخش خصوصی در اتاق بازرگانی در جمع خبرنگاران افزود: پرونده ای در شورای حل اختلاف برای شورای شهر کرمانشاه تشکیل شده و دلایل و مدارک لازم در حال بررسی است.
او گفت: این بررسی ها به معنی انحلال و یا ادامه فعالیت شورای شهر نیست، اما امیدواریم که شورای شهر کرمانشاه منحل نشود.
شورای ۱۱ نفره شهر یک میلیون و ۸۰ هزار نفری کرمانشاه از دهم تیر ماه پس از استعفای آرش رضایی شهردار قبلی کرمانشاه در فرصتی سه ماهه موفق به انتخاب شهردار جدید نشدند، به همین دلیل پرونده تخلف شورای شهر توسط فرماندار به هیات رسیدگی به تخلفات شوراها ارسال شد.

**خبرهای خوش برای پرونده گلیم و گبه
استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از صحبت های خود به پرونده گلیم و گبه اشاره کرد و گفت: با همکاری بانک مرکزی و دادستانی راهکارهایی برای کمک به مالباختگان گلیم و گبه هستیم.
بازوند با بیان اینکه نتیجه اقدامات انجام شده در رابطه با پرونده گلیم و گبه دوشنبه هفته آینده مشخص می شود، افزود: خبر خوبی به مالباختگان پرونده گلیم و گبه داریم که آن را هفته آینده اعلام خواهیم کرد.
رئیس مکتب فرش، گلیم و گبه کرمانشاهان به صورت جدی از حدود پنج سال پیش با ادعای وسوسه‌ کننده پرداخت سودهای ۶۰ و ۷۰ درصدی، اقدام به فریب مردم استان کرمانشاه و جذب سرمایه های آنها کرد که در نهایت در آبان ۹۵ دستگیر شد.
دادگاه این متهم جنجالی سرانجام بعد از گذشت ۱۴ ماه از دستگیری او، در اواخر بهمن ۹۶ برگزار شد تا ۱۳ هزار مالباخته این پرونده امیدوار باشند دست کم به بخشی از ۲۳۷ میلیارد تومان سرمایه از دست رفته خود می رسند.
رئیس مکتب فرش، گلیم و گبه کرمانشاهان از نظر اخلال در نظام اقتصادی به ۲۰ سال حبس تعزیری و از نظر کلاهبرداری به ۱۰ سال حبس تعزیری محکوم شده که طبق قانون مجازات بالاتر در باره او اجرا می شود.
مجرم همچنین علاوه بر رد مال در حق مالباختگان و جزای نقدی به پرداخت معادل ۲ برابر اموال ماخوذه از مردم محکوم شده است.

**پالایشگاه آناهیتا به یک بخش می رسد
استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از گفت وگوی خود با خبرنگاران در رابطه با سرنوشت پروژه پالایشگاه آناهیتا گفت: سهام این پالایشگاه به یک بخش واگذار می شود.
به گفته بازوند این واگذاری تا حدود ۱۵ روز آینده تعیین تکلیف خواهد شد.
طرحی ۲ هزار و ۱۱۷ میلیون یورویی ایجاد پالایشگاه ۱۵۰ هزار بشکه ای آناهیتا سال ۱۳۸۵ به تصویب هیات دولت رسید و از آن زمان تاکنون به غیر از فنس کشی زمین های آن هیچ اقدامی عملی برای اجرای آن انجام نشده است.
۳۳٫۳ درصد از آناهیتا متعلق به شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین (تاپیکو) وابسته به شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) و ۳۳٫۳ درصد نیز در اختیار صندوق بازنشستگی کشوری است؛ ۱۳٫۴ درصد هم به صندوق بازنشستگی نفت و ۲۰ درصد بقیه نیز سهم شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران تعلق دارد./ایرنا

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :