به گزارش کلهرنیوز ، حشمت‌الله فلاحت پیشه، رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به احتمال بازگشایی دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا در تهران،گفت: اروپایی‌ها باره درخواست داشتند که این اتفاق رخ دهد. هر بار به دلیل برخی از ملاحظات دفتر آنها در تهران بازگشایی نشده است.

وی با بیان اینکه به نظر بنده ملاحظاتی که در گذشته برای بازگشایی دفتر اتحادیه اروپا وجود داشته با واقعیت‌های امروز کشور ما همخوانی ندارد، ادامه داد: اروپایی‌ها امروز در عرصه سیاسی در کنار ایران ایستادند و اگر این ایستادگی در عرصه اقتصادی هم منجر به همکاری شود بنده معتقدم در شرایط کنونی شرایط برای بازگشایی دفتر اتحادیه اروپا در کشورمان فراهم است.

نماینده اسلام آباد غرب با تاکید بر اینکه در چندین سال گذشته سابقه نداشته اتحادیه اروپا با متحد خودش(آمریکا) تا این اندازه که امروز شاهد هستیم تقابل سیاسی داشته باشد، افزود: اگر این مقابله همراه با رفع بخشی از دغدغه‌های ما باشد قطعاً می‌توان درباره بازگشایی دفتر اتحادیه اروپا در تهران تجدید نظر کرد.

رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه برای بازگشایی دفتر اتحادیه اروپا در تهران دغدغه‌های از سمت ایران وجود دارد که مصداق هم دارد، اظهار داشت: اگر دو طرف بر سر این دغدغه‌ها توافقی داشته باشند، می‌توانند در قالب پروتکل الحاقی این دغدغه‌ها را رفع کنند.

فلاحت‌پیشه تصریح کرد: برای بازگشایی دفتر اتحادیه اروپا در تهران باید دستگاه‌های مختلفی نظر بدهند که نظرات آنها نیز مهم است.

منبع: مشرق

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :