به گزارش کلهرنیوز ، هوشنگ بازوند روز شنبه در چهاردهمین جلسه ستاد جذب سرمایه گذاری استان که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، خواستار معرفی پروژه های مهم اقتصادی ، کشاورزی، صنعتی، خدماتی و گردشگری برای جذب سرمایه گذاران شد.
او بر دقیق، مشخص و مختصر بودن معرفی همه ظرفیت های اقتصادی استان در این همایش تاکید کرد و گفت: از قبل باید این ظرفیت ها به مدیران عامل بانک ها، سرمایه گذاران توانمند، مدیران دستگاه ها ارسال شود تا در همایش منجر به عقد قردادهایی بشود.
بازوند در ادامه بیان داشت: هنوز عده ای در استان اعتقاد دارند دولت باید توسعه را بوجود آورد، در حالی این نگاه اصلا جواب نمی دهد چون منابع دولت محدود است و به همه پروژه ها نمی رسد.
وی با اشاره به فعالیت بخش خصوصی در تبریز و پیشرفت و توسعه این شهر، گفت: این بخش خصوصی است که باعث توسعه و پیشرفت این شهر شده نه دولت.
استاندار کرمانشاه در ادامه بروکراسی اداری، سیستم کار کارشناسی شده، مقررات و قوانین را عامل کندی صدور مجوزها به سرمایه گذاران دانست و گفت: ۸۰ درصد سرمایه گذاری های استان انفرادی و خارج از دولت بسته می شود که از ۲۰ درصدی که در دولت بسته می شود، موفق تر هستند.

** مرکز سرمایه گذاری در استان باید راه اندازی شود
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کرمانشاه نیز در این جلسه روند جذب سرمایه گذار در استان را با این وضعیت بروکراسی اداری بسیار کند و سخت توصیف کرد و خواستار احیای مرکز سرمایه گذاری در کرمانشاه شد.
هدایت حاتمی ، مرکز سرمایه گذاری را محلی مناسب دانست که سرمایه گذار با مراجعه به آن، همه کارهای صدور مجوز و خدمات لازم به او داده می شود و دیگر لازم نیست، هفته ها و ماه ها به دنبال مجوز بدود و هزینه کند.
او در ادامه خواستار تجهیز الکترونیکی شدن تمام روندهای کار اداری برای صدور مجوز شد تا فرصت و وقت کمتری از سرمایه گذاران گرفته شود.
همچنین در این جلسه روند صدور مجوز و پروانه احداث بیمارستان خصوصی «ویانا» شهر کرمانشاه بررسی شد و مقرر شد دانشگاه علوم پزشکی و اداره محیط زیست ظرف ۲ هفته مشکلات آن را بررسی کنند.
همچنین در این جلسه به تله کابین شهر کرمانشاه و جذب سرمایه گذاران بررسی شد و مقرر شد اتاق بازرگانی ظرف ۲ هفته آینده سرمایه گذار آن را معرفی کند.
استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت ۱۴ شهرستان، ۳۱ شهر و ۲ هزار ۶۲۲ روستا دارد./ایرنا

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :