به گزارش کلهرنیوز ، حشمت الله فلاحت پیشه طی گفتگویی در خصوص ایرادات شورای نگهبان به لایحه الحاق به CFT، گفت: ایرادات متعددی به لایحه مذکور گرفته شده و هم اکنون نیز لایحه به مجلس شورای اسلامی بازگردانده شده است.

بررسی ایرادات شورای نگهبان در جلسه هفته آینده کمیسیون امنیت ملی مجلس

نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه موضوع مذکور بعد از تعطیلات و در روز یکشنبه (۲۰ آبان‌ماه) کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مورد بررسی قرار می گیرد، اظهار کرد: بیش از ۲۰ ایراد به لایحه الحاق به CFT گرفته شده است.

به نظر می رسد شورای نگهبان لایحه CFT را رد کرده است

وی ادامه داد: علاوه بر ایرادات گرفته شده از سوی شورای نگهبان در نهایت نیز ایراد کلی مبنی بر اینکه چون لایحه برای منافع ملی ضرر دارد، کلیات CFTرا خلاف موازین شرع دانسته است؛ در واقع با توجه به بندی که در نهایت ذکرشده به نظر می رسد شورای نگهبان این لایحه را رد کرده است.

در واقع با توجه به بندی که در نهایت ذکرشده به نظر می رسد شورای نگهبان این لایحه را رد کرده است.

سه حالت کلی بررسی ایرادات شورای نگهبان نسبت به لایحه CFT

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: ابرام بر نظر قبلی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، رفع ایرادات یا پذیرش نظر شورای نگهبان و رد لایحه سه حالت کلی است که پس از بررسی این مهم مشخص خواهد شد و از سوی سخنگوی کمیسیون در صحن مجلس شورای اسلامی اعلام می شود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر موضوع مذکور در صحن علنی قوه مقننه رد شود عملا این مهم به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال نمی شود اما اگر نمایندگان بر نظر کمیسیون اصرار و ابرام داشته باشد به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال خواهد شد./

منبع: خانه ملت

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :