به گزارش کلهرنیوز ،  مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در مراسم آغاز به کار این نمایشگاه، شعار امسال هفته کتاب را « حال خوب خواندن» اعلام کرد و گفت: نمایشگاه امسال در ٦٠٠ غرفه و با حضور ٥٠٠ ناشر از سراسر کشور و استان کرمانشاه از ٢٠ تا ٢٥ آبان برای بازدید عموم دایر است.
حجت الاسلام رحیم جعفری، با بیان اینکه نمایشگاه از صبح امروز یکشنبه ۲۱ آبان آماده بازدید علاقه مندان است، افزود: در این نمایشگاه بیش از ۱۰۰ هزار عنوان کتاب ارائه شده است.
وی ساعت بازدید از نمایشگاه را ۹ الی ۱۲ صبح و ۱۵ الی ۲۰ اعلام کرد.
او گفت: ناشران مطرح کشور و استان کرمانشاه در نمایشگاه امسال حضور دارند و زمینه برای خرید کتاب توسط مردم استان فراهم شده است.
وی همچنین اظهار داشت: از اول امسال تاکنون بیش از ۱۴۰ عنوان کتاب با یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار در استان چاپ شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در ادامه سخنان خود این استان را در زمینه برپایی نمایشگاه کتاب در زمره استان های برتر کشور دانست و گفت: فرهیختگان، نویسندگان و مولفان بزرگی در استان کرمانشاه بوده و هستند که مایه افتخار کشور می باشند.
حجت الاسلام جعفری همچنین با اشاره به برگزاری همزمان نمایشگاه رسانه های دیجتال با این رخداد فرهنگی، افزود: برای اولین بار با توجه به حساسیت های موجود بر فضای مجازی و تولیدات و محصولات مورد نیاز خانواده ها در این حوزه شاهد برگزاری همزمان نمایشگاه رسانه های دیجیتال در محل برپایی نمایشگاه کتاب استان هستیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، در ادامه با اشاره به زلزله غمبار کرمانشاه در ٢١ آبان سال گذشته، از تدارک برنامه های ویژه با محوریت زلزله در این نمایشگاه خبر داد.
وی بیان کرد: برنامه های جنبی نمایشگاه با عنوان سالگرد زلزله، برپایی عصر شعر، رونمایی کتاب، کرسی تلاوت و تجلیل از فعالان قرآنی، تجلیل از ناشر برتر استان، تجلیل از نویسنده پیشکسوت، معرفی و تجلیل از کتابفروش فعال و چاپخانه دار فعال استان پیش بینی شده است که امیدواریم امسال با کیفیت بهتر نسبت به سال قبل برگزار شود.
وی با اشاره به برپایی پنج غرفه ویژه با موضوعیت خاص در نمایشگاه کتاب، گفت: غرفه نذر کتاب، غرفه رسانه ها با جانمایی در ورودی سالن اصلی نمایشگاه، غرفه کاهش آسیب های اجتماعی با ارائه گزارشی از فعالیت ها و اقدامات صورت گرفته در استان، غرفه پاسخ به سئوالات اجتماعی، فرهنگی و دینی مراجعین با بهره گیری از موسسه تسنیم که دارای روحانیان و مبلغین با سوابق تبلیغی، دینی و فرهنگی است و همچنین در صورت توافق نهایی با صدا وسیمای مرکز کرمانشاه غرفه یار مهربان به منظور اطلاع رسانی نمایشگاه و طرح سئوال و ایجاد تلنگر در جامعه برای انس با کتاب و کتابخوانی، پیش بینی شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای هفت پروژه این اداره کل در استان اشاره کرد و گفت: این پروژه ها با ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی تا سال آینده به بهره برداری می رسد.
حجت الاسلام جعفری افزود: با بهره برداری از این تعداد پروژه سرانه فضای فرهنگی استان ۱۵ متر افزوده می شود.
او سرانه فضای فرهنگی استان را اکنون نیم متر اعلام کرد و گفت: سال آینده با بهره برداری از پروژه های در دست اجرا به ۴۵ سانتی متر می رسد.
در این مراسم ۹ تن از مروجان کتاب در استان کرمانشاه با اهدای لوح یادبودی مورد تجلیل قرار گرفتند./ایرنا

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :