به گزارش کلهرنیوز ، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره طرح سوال از ظریف وزیر امور خارجه کشورمان به دلیل اظهارات اخیرش پیرامون مسئله پولشویی، اظهار کرد: یکشنبه هفته آینده بحث سوال از وزیر امور خارجه درباره اظهاراتش در کمیسیون امنیت ملی بررسی می‌شود.

وی افزود: شنیدن چنین اظهاراتی از زبان ظریف جای تعجب دارد و امیدواریم که این موضوع را شفاف برای نمایندگان توضیح دهند، لذا اگر نمایندگان هم سوالی از وزیر داشته باشند، بررسی آن در قالب اصول و آئین‌نامه پارلمان در دستور کار قرار می‌گیرد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی بیان کرد: معتقدم صحبت‌های اخیر ظریف در صحن علنی مجلس بدون مطالعه بود و ما انتظار شنیدن چنین اظهاراتی را از زبان مسئولی مانند آقای ظریف نداریم.

وی ادامه داد: آمار کشورهای مرتبط با جرائم پولشویی کاملا مشخص بوده و کاملا واضح است که چه کشورهایی در نقطه قرمز این نوع جرم قرار دارند که آمریکا در صدر آنهاست.

فلاحت‌پیشه خاطرنشان کرد: ایالات متحده آمریکا ۵۰ درصد از جرائم پولشویی در دنیا را به خود اختصاص داده است و بعد از آن نیز برخی کشورهای شرق آسیا  قرار دارند، لذا جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گاه در زمره کشورهای نقطه قرمز جرائم پولشویی قرار نداشته است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: اگر کوچکترین استنادی مبنی بر جرائم بالای پولشویی در ایران وجود داشت، مطمئنا دشمنان بیکار نمی‌نشستند و از آن علیه ما استفاده می‌کردند.

فلاحت‌پیشه در پایان تأکید کرد: معتقدم که اگر در شرایط کنونی کشور با طرح چنین موضوعاتی بهانه به دست کشورهای دیگر ندهیم، به طور حتم این دوران را با افتخار و سربلندی هرچه بیشتر سپری خواهیم کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :