به گزارش کلهرنیوز  ، هوشنگ بازوند روز جمعه در حاشیه بازدید از دانشگاه پیام نور سرپل ذهاب در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در ۲۴ مرداد ماه امسال ۲ میلیارد تومان به این دانشگاه و به تازگی هم ۱۷۰ میلیون تومان ابلاغ شده که از این مبلغ ۸۰۰ میلیون تومان صددرصد تخصیص داده شده است.
وی اظهار داشت: با تخصیص بخشی از اعتبار اختصاص یافته برای بازسازی دانشگاه پیام نور ، متاسفانه کوتاهی شده است و تاکنون باید مشاور این طرح مشخص می شد.
وی اظهار داشت: آن چه که مشخص است رئیس مرکز پیام نور شهرستان سرپل ذهاب در بازسازی این دانشگاه به دلیل پیگیری نکردن موضوع کوتاهی کرده است.
استاندار کرمانشاه از تعیین تکلیف بسیاری از ساختمان‌های آسیب‌ دیده مناطق زلزله زده خبر داد و گفت: شواهد امر گویای این است که سازه دانشگاه مشکل ندارد، به طور حتم شورای فنی استان را مکلف می‌کنم تا مشاور این طرح را احضار کند و مشاور در مدت زمانی مشخص، نظرش را در مورد مقاوم ‌سازی یا تخریب ارائه کند.
رئیس دانشگاه پیام نور استان کرمانشاه نیز در این بازدید گفت: زلزله‌ای که در سرپل‌ ذهاب اتفاق افتاد، دانشگاه پیام نور را هم درگیر این موضوع کرد و در چند ماه اول بیمارستان صحرایی را در فضای دانشگاه مستقر کردیم و امکانات و ساختمان های کمتر آسیب دیده را در اختیار بیمارستان قرار دادیم.
بهمن سعیدی پور افزود: بدون هیچ محدودیتی کل فضای آموزشی دانشگاه را در اختیار بیمارستان صحرایی قرار دادیم، اما بعد از تخلیه حتی یک ساعت هم آموزش را تعطیل نکرده و نیمسالی که زلزله آمد راس ساعت تمام آزمون‌ها را در سرسرای ورزشی که اجاره کرده بودند، برگزار کردیم.
رئیس دانشگاه پیام نور استان کرمانشاه افزود: همچنین کانکس‌های آموزشی تهیه و از فضاهایی که آسیب ندیده بودند هم استفاده کردیم.
وی اظهار داشت: بازسازی دانشگاه سه مرکز ثلاث‌باباجانی، سرپل‌ذهاب و گیلان‌غرب در دستور کار قرار دارد و هم اکنون مشکل فضای آموزشی مرکز گیلان‌غرب را با تمهیداتی مرتفع کردیم.
رییس دانشگاه پیام نور استان کرمانشاه بیان کرد: برای بازسازی دانشگاه به دنبال تامین اعتبار بودیم که با همت استاندار ۲ میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی این سه مرکز در نظر گرفته شده، اما موافقت ‌نامه‌ای که با مرکز در ۲۲ شهریور منعقد شده ۵۰۰ میلیون تومان اوراق مشارکت و ۲۰۰ میلیون نقد بوده که هنوز در مرحله خزانه است.
وی ادامه داد: در ۱۲ آبان ‌ماه نیز قرارداد بسته شده و منتظر ارائه نقشه‌ها هستیم تا در شورای فنی استان بررسی و در مرحله بازسازی قرار دهیم.
سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰ هزار تن جمعیت دارد.
زمین لرزه ۷٫۳ ریشتری ۲۱ آبان در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله، ۳۲ کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشت.
این زلزله به ۹ شهرستان و یک هزار و ۹۳۲ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی های صورت گرفته ۱۰۳ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است./ایرنا

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :