به گزارش  کلهرنیوز ، حجت الاسلام محمدطه مهری امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب در خطبه های نماز جمعه امروز ضمن تسلیت شهادت  حضرت امام حسن عسکری(ع) اظهار داشت: شنبه۲۶ آبان۹ ربیع‌الاول (۲۶۰ق) مصادف با سالروز آغاز موفورالسرور امامت امام غایب شیعیان حضرت مهدى موعود(عج) است. به مناسبت آغاز بزرگترین موهبت الهى یعنى امامت و توجه بیشتر براى شناخت بركات وجود آن حضرت كه عصرى جدید با عنوان «عصر مهدوى» را شكل داده‌اند، این روز میان شیعیان گرامى داشته مى‌شود. لذا سزاوار است به میمنت چنین روزى، خصوصیات و امتیازات جامعه مهدوى و دولت كریمه الهى به جهان معرفى شود تا جهان تشنه و جهانِ خسته از ظلم و جنایات و قتل و خونریزى، خود را براى روز رهایى و روز زیباى مهربانى آماده كند و امیدوار و منتظر وعده الهى براى برپایى حكومت واحد عدالت باشد كه «إنّهم یَرَوْنَهُ بَعیداً وَ نَراهُ قَریباً.»

وی در آستانه سالروز آزادسازى سوسنگرد افزود: حماسه سوسنگرد درس‌هایى براى مدیریت امروز كشور دارد. مى توان گفت از فاصله‌ى جنگ نظامى دیروز تا جنگ اقتصادى امروز، صحنه‌ى مبارزه هرچند دچار تغییراتى شده اما بازیگران همان بازیگران هستند. ملت انقلابى ایران از دیروز خود به مراتب قوى‌تر شده است و امروز هم همانند دیروز، توان و قدرت بازدارندگى دارد.

وی افزود: امروز این توان در ابعاد مختلف نظامى، اقتصادى، سیاسى و پیشرفت‌ها قابل كتمان نیست. دشمنان این ملت نیز هرچند از جنگ سخت و نظامى تا حدى عقب نشسته‌اند و فقط به‌صورت رودررو به مقابله‌ى نظامى با ایران نیامده‌اند اما به اشکال مختلف به شركاى ایران اسلامى و اعضاى جبهه‌ى مقاومت لشگركشى نموده اند.

در جنگ‌هاى فرهنگى همچون ناتو و شبیخون فرهنگى، در جنگ سیاسى مانند براندازى و كودتاهاى رنگى وجنگ اقتصادى مثل تحریم‌ها و فشار اقتصادى از هیچ كوششى دریغ نداشته است.

وی خاطرنشان کرد: شباهت دیگر زمان جنگ با اكنون در وجود نفوذى‌ها و افرادخائن است كه در بزنگاه‌ها منافع قدرت‌هاى غربى را دنبال مى‌كنند. افتضاح مدیریت در تخصیص ارز و مدیریت بازار سكه و ارز، ثبت سفارش‌هاى مشكوک، شبه خیانت و فسادهاى آشكار و به‌دنبال آن ناراضى‌سازى‌هاى مكرر برخى مسئولین نشان‌دهنده و یا حداقل هشداردهنده‌ى برخى موارد است اما على‌رغم این شباهت‌ها یک نكته‌ى تمایز وجود دارد كه همان ورود نیروهاى انقلابى براى فتح سوسنگردهاى اقتصادى است.

در دوره‌ى كنونى سوسنگرد در جنگ اقتصادى معنادار است. فتح و بازپس‌گیرى این سوسنگرد به مراتب پرعظمت‌تر از آن نبرد خواهد بود چراكه با گرفتن این حربه، توانایى آمریكا براى تحت فشارگذاشتن مردم ایران به‌شدت كاهش خواهد یافت.

امام جمعه شهرستان افزود: ازاین‌رو نهادهاى مسئول كه اكثرشان دوره‌ى جنگ را درک كرده‌اند بایستى با بها دادن به جوانان مومن انقلابى عرصه را براى به شكست كشاندن سیاست‌هاى اقتصادى آمریكا بازنمایند و از مشورت‌هاى عاملان استكبار و نیروهاى نفوذى برحذر باشند چراكه بنى صدرها در كمین نیروهاى پاى كار انقلاب هستند و از هرفرصتى براى ضربه به كشور دریغ نمى‌ورزند.

حجت الاسلام مهری گفت: سه‌شنبه۲۹ آبان۱۲ ربیع‌الاول، ولادت حضرت رسول اکرم(ص) به روایت اهل سنت و آغاز هفته وحدت است. وحدت و جلوگیرى از درگیرى‌هاى درونى از نیازهاى اصلى و مهم كنونى جهان اسلام است. دشمنان جهان اسلام ازجمله رژیم صهیونیستى، آمریكا و انگلیس در راس دشمنان وحدت قرار دارند و بسیارى از دیگر حركت‌هاى ضد وحدت در داخل و خارج از كشورهاى اسلامى را آن‌ها هستند كه رهبرى و مدیریت مى‌كنند.

وی افزود: اخیرا مقامات آمریكا به‌صراحت بیان كردند كه حكومت‌هایى مانند حكومت آل سعود به زور آمریكا بر سر كار هستند و اگر آمریكا از آن‌ها حمایت نكند این حكومت‌ها دو هفته نیز دوام نخواهد آورد. طبیعى است كه در چنین شرایطى این حكومت‌هاى وابسته و ذلیل، تابع خواست آمریكا باشند و براى از میان بردن وحدت اسلامى، هم میان مسلمین جنگ راه بیاندازند و هم طرح عادى‌سازى رابطه با دشمن مسلمین یعنى رژیم صهیونیستى را دنبال كنند.

امام جمعه شهرستان گفت: خاندان فاسد و وابسته سعودى از موانع اصلى وحدت هستند و با ثروت‌هایى كه از منابع مسلمین غارت مى‌كنند هم سبیل اربابان خود را چرب مى‌كنند و هم براى دشمنى میان گروه‌هاى مختلف اسلامى هزینه‌هاى زیاد مى‌كنند. دسته دیگرى كه مخالف وحدت بین مسلمین هستند همان شیعیان انگلیسى هستند كه وابستگى‌هاى آن‌ها باعث شده تا لقب شیعه انگلیسى بگیرند.

این گروه‌ها در ظاهر فعالیت‌هاى صرفا دینى دارند و چنین جلوه مى‌دهند كه هیچ وابستگى سیاسى و جهت‌گیرى خاصى ندارند اما در عمل، همواره نشان داده‌اند كه به‌سوى خواسته‌هاى دشمنان وحدت غش مى‌كنند و همواره سیاست انگلیسى‌ها را دنبال مى‌كنند.

وی افزود: انگلستان به‌عنوان یك مركز تبلیغاتى، تداركات این گروه‌ها را بر عهده گرفته است. معمولا این افراد ضد وحدت با مستمسک قرار دادن ادعاهایى واهى چنین جلوه مى‌دهند كه وحدت به‌ منزله از دست رفتن استقلال و مبانى مذهب و آسیب وارد شدن به اعتقادات است. در حالى كه منظور از وحدت اسلامى و نیاز كنونى جامعه اسلامى به آن، این نیست كه مذاهب مختلف اسلامى از عقاید خود دست بردارند و یا اندیشه‌هاى خود را رها كنند، بلكه منظور آن است كه نگذاریم دشمن از اختلافات نظرى و فكرى و عقیدتى میان مسلمانان براى ضربه زدن به اصل اسلام استفاده كند.

امام جمعه اسلام آبادغرب با توجه به آغاز هفته بسیج گفت: بسیج لشكر مخلص خداست و امام خمینى(ره) كه روح خدا در زمانه‌ى ما بود، با نفس حیات بخش خود آن‌را در كالبد مادى كشور دمید. ایجاد بسیج در زمانى پیش از آغاز جنگ تحمیلى و دستور به تداوم آن به‌خصوص به‌صورت بسیج دانشجویی و طلبه در زمانى بعد از پایان جنگ تحمیلى نشان از آن دارد كه حضرت روح الله، بسیج را فقط براى دفاع از كشور در زمان جنگ متصور ندانسته و از ابتدا به ابعاد دیگر جهاد و مجاهدت بسیجیان براى حیات بخشى به همه‌ى ملت ایران توجه داشته‌اند.

وی افزود: جهاد علمى و مبارزه‌ى‌ بى‌امان با جهل و نادانى، تولید علوم اسلامى، حركت در جهت حل مشكلات كشور در همه‌ى عرصه‌هاى مادى و معنوى به مدد آگاهى و دانش، خروج از وادادگى و وابستگى علمى به غرب و غرب زدگى در زندگى مادى و معنوى و تلاش براى ایجاد ایرانى اسلامى كه در حل مشكلات خود الگویى براى همه‌ى جهانیان شود، ارائه تصویرى موفق از بسیج به همه‌ى مستضعفان جهان بود تا الگویى براى شكل‌گیرى بسیج جهانى اسلام شود و همه این‌ها از اهداف و آرمان‌هایى بود كه امام راحل عظیم الشان ملت ایران ترسیم كرده بود و رهبرى معظم انقلاب اسلامى در سال‌هاى بعد از امام نیز با جدیت و درایت كامل آن‌را هدایت كردند.

حجت الاسلام مهری خاطرنشان کرد: ازاین‌رو، بسیج همواره همان قدر كه به حركت دفاع نظامى و آمادگى براى قطع كردن دست متجاوزان مرتبط بوده و هست، به جهاد علمى و راه اندازى هسته‌هاى تولید علم و تلاش‌هاى عالمانه براى حل مشكلات كشور و شكستن بن‌بست‌هاى ظاهرى كه از القائات مخالفان نظام است ارتباط داشته است.

بسیج در طول سالیان گذشته با تمسک به راهنمایى‌هاى رهبران انقلاب توانسته است در این زمینه اقدامات خوبى را صورت دهد كه البته تا رسیدن به نقطه مطلوب و جایگاه شایسته‌ى بسیج در تولید علم و جهاد علمى در كشور راه باقى و جهاد همچنان ادامه دارد.

امام جمعه شهرستان گفت: مسئولیت دستگاه قضایى به‌عنوان قوه‌ى نظارتى بالادستى به‌نحوى است كه همواره بار بى‌دقتى‌ها و سوء تدبیرهاى سایر نهادها را به دوش مى‌كشد و ازاین‌رو همواره در معرض نقد و ایراد است و اگر عملكرد نامناسبى را در لحظات حساس از خود نشان ندهد مى‌تواند بیشتر اعتمادسوز باشد، اما این جایگاه در عین حال مى‌تواند با برخورد جدى، قاطع و اصولى با مفاسد و خطاهاى صورت‌ گرفته در سایر ارگان‌ها و اشخاص، از این موضع خارج شده و با جلب اعتماد عمومى از سویى به قدرت خود براى مقابله با مفاسد بیافزاید و از سویى، به فرایند اعتمادسازى در نظام اسلامى كمک شایانى نماید.

وی افزود: صدور احكام اعدام در دادگاه‌هاى انقلاب شیراز و تهران، مقابله با برخى مفسدین و رسیدگى عاجل به آن‌ها در استان كرمان، صدور جریمه و حبس ابد و حبس‌هاى طولانى‌ مدت و دستور مصادره‌ى اموال و حكم اخیر اعدام وحید مظلومین و محمد سالم همگى به برخورد سخت دستگاه قضایى با مفسدان مهر تأیید مى‌زند.

ذائقه و مطالبه‌ى مردمى نیز همین است و در صورت استمرار این منش رفتارى، اعتماد مردم به دستگاه قضایى بیشتر خواهد شد. ازاین‌رو، ضمن تقدیر از این اقدامات قوه قضائیه باید گفت رسیدگى به پرونده‌هاى كلان و شاه‌مهره ها همیشه مطالبه‌ى مردم بوده است و در بحث برخورد با مسئولین فاسد در بازار ارز و سكه؛ مردم همواره حامى و پشتیبان مسئولین قضایى بوده و هستند. لذا انتظار این است كه در مرحله‌ى بعد و با طى مراحل قانونى، شاهد احكام قاطع در مقابله با كسانى باشیم كه به فرمایش رهبر معظم انقلاب تقصیر عمده متوجه فردى است كه ارز یا سكه را بابى‌تدبیرى خود عرضه كرده است. لذا انتظار مى‌رود دستگاه قضایى با همتى مضاعف به روشنگرى در این پرونده‌ها نیز بپردازد و همچنان که سلطان خرید سکه را اعدام کرد، سلطانهای فروش غیر قانونی و اخلال گر بازار را هم به سزای اعمالشان برساند.

حجت الاسلام مهری در پایان گفت: از اقدامات قاطع و شجاعانه ی دادستان محترم و نیروی انتظامی شهرستان در برخورد با مکان های مشکل دار، اراذل و اوباش، باندهای فاسد و توزیع کنندگان مواد مخدر در راستای تامین امنیت، آرامش خانواده ها و شهروندان عزیز ازجانب خودم و مردم با شرافت شهرستان که در این چند روز پیام تشکر و ادامه چنین اقدامات شجاعانه ای  را خواستار شدند سپاسگزاری میکنم./اسلام آبادخبر

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :