به گزارش کلهرنیوز به نقل از اسلام آبادخبر ، با حضور مسئولین استانی و شهرستانی،همایش « چهل جشن کتاب ، چهل شهر،چهل نویسنده» و مراسم افتتاحیه جام باشگاه های کتابخوانی کودک ونوجوان این شهرستان همراه با تجلیل از فعالان کتاب وکتابخوانی کودک ونوجوان در مجتمع فرهنگی هنری غدیر اسلام آبادغرب برگزار گردید.

پیش از آغاز مراسم حجت الاسلام دکتر جعفری مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با حضور در مزار شهدای شهرستان به شهدای شهر شهیدان مرصاد به ویژه شهدای اهل قلم و کتاب و شهید مدافع حرم اسلام آبادغرب ادای احترام نمود.

حجت الاسلام والمسلمین رحیم جعفری؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، با بیان اینکه؛ خوشحالم از اینکه در فضای فرهنگی و تعلیمی منحصر قرار گرفتم، اظهار کرد: دانایی صرفا” یاد گرفتن چیزی و درک و فهم نیست، در عین حال که همه اینها هست اما در کنارش تحلیل و تشخیص درست است، یکی از افتخارات برای بشر دانایی و درک و فهم، شعور و یادگیری در کنار تشخیص و تحلیل است.

وی با تقدیر از زحمات دکتر تمری ، عنوان کرد: در یک سال گذشته با روی کار آمدن مدیریت جدید در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اسلام آبادغرب، شاهد تحولات و اقدامات خوبی در زمینه فرهنگی بوده ایم و اکنون در مسیر پایتخت کتاب هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: همین که در مسیر پایتخت کتاب جمهوری اسلامی ایران هستیم کار بزگی است و باید کارهای بزرگی انجام دهیم چون شهرهای دیگری نیز در حال انجام این کار هستند و در حال رقابت هستند.

وی با تشکر از همکاری و همدلی مدیران شهرستان افزود: به هر حال اقدامات خوبی در راستای پایتخت کتاب آغاز شده و بخاطر اهمیت این مسأله بر ویژگی دانایی باید به ابزار روز مسلح شویم، آموزش و پرورش، کانون پرورش فکری، دانشگاه ها، نهاد های غیر دولتی نظیر شهرداری، شورای شهر و … هرچند که همکاری ایشان قابل تقدیر است، انشاءالله شرایط را فراهم کنند تا امتیازات لازم را برای پایتخت کتاب داشته باشیم.

در ادامه حجت الاسلام مهری امام جمعه شهرستان در این همایش با تبریک هفته بسیج، هفته کتاب و کتابخوانی و ولادت پیامبر اکرم(ص) و امام صادق(ع) به مددعوین خیرمقدم عرض نمود و گفت: کتاب می تواند به رشد علمی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و حتی امنیتی جامعه کمک کند.

وی تصریح کرد: هر جامعه ای که دارای رونق کتاب و کتاب خوانی باشد دارای جایگاه والاتری در حوزه توسعه خواهد بود.

امام جمعه شهرستان در ادامه گفت: کتاب یک غذاست؛ یک غذاى روح است؛ یک نوشیدنى روح است و چنانچه مقوّى باشد، روح را تقویت مى‌کند. ما که سفارش مى‌کنیم از این نوشیدنى بخورید، نوع نوشیدنى را معین نکرده‌ایم. باید مواظب باشیم که مبادا نوشیدنى مسموم، خطرناک، فاسد، گندیده و مضر با رنگ‌آمیزی‌هاى خیلى خوب، دست مردم داده شود.

 ایشان در پایان از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برای جهت گیری در حوزه کتاب و کتاب خوانی به عنوان یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری تقدیر کردند.

در ادامه سیروس عبدی معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری اسلام آبادغرب با تبریک هفته کتاب و کتابخوانی، هفته بسیج ، ولادت پیامبر اکرم(ص) و امام صادق(ع)، بیان داشت: افتخار دنیای اسلام این است که اولین کلمه ای که بر پیامبرش نازل شد، اقراء یا بخوان بود و امام صادق (ع) یکی از معلمین بشریت در تمام علوم بود.

وی با اشاره به فرموده رهبری که؛ هیچ شبی نیست بدون مطالعه بخوابم، افزود: دین و فرهنگ ما ایجاب می کند که همه ما ما به ویژه نوجوانان و آینده سازان ما در راستای دانش و دانایی قدم برداریم و اینکه در مسیر پایتخت کتاب هستیم آثار و برکات خوبی را بجا خواهد گذاشت.

مهناز فتاحی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه درهمایش « چهل جشن کتاب ، چهل شهر،چهل نویسنده»که بعنوان نویسنده کتاب های کودک و نوجوان به این همایش دعوت شده بود، گفت: هرسال در این ایام در هفته کتاب از سوی دیگر استانهای کشور دعوت می شدم ولی امسال با افتخار در استان خودم و به شهرستان اسلام آبادغرب دعوت شدم.

وی با ابراز خرسندی از این اقدام فرهنگی در استان کرمانشاه، به معرفی ۴ کتاب خویش در زمینه کودک و نوجوان( طعم تلخ خرما، دوستان عجیب پیامبر، لایکم کن و فرنگیس) به  ارائه توضیحاتی درخصوص آثار برتر خویش پرداخت.

فتاحی عنوان نمود: بهترین و قشنگترین هدیه در طول دوران نویسندگی ام از طرف مقام معظم رهبری بوده و یک صفحه تقریظ ولی امر مسلمین بر کتاب «فرنگیس» برای من بالاترین هدیه است.

 در پایان مراسم دکتر تمری مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسلام آبادغرب اعلام کرد: به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی، همایش کشوری چهل جشن کتاب، چهل شهر و سومین جام باشگاههای کتابخوانی کودک ونوجوان ایران در اسلام آبادغرب با حضور ٤٠  باشگاه کتاب ‌خوانی فعال با اهتمام  معاونت فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ، فرمانداری شهرستان ، اداره آموزش و پرورش شهرستان اسلام آبادغرب و شهر حمیل، اداره کتابخانه های عمومی، کانون پرورش فکری کودکان نوجوانان،مهدهای کودک وابسته به اداره بهزیستی برگزار گردید و از همه دست اندرکاران این واقعه فرهنگی تقدیر و تشکر نمود.

شعر خوانی اساتید حوزه شعر، اجرای گروهی شعر کتاب توسط نونهالان مهدکودک ، تجلیل از اساتید هنر خوشنویسی از دیگر برنامه های این همایش بود.

تصاویر تکمیلی:

این خبر را به اشتراک بگذارید :