به گزارش کلهرنیوز به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد،  زلزله ۶.۴ ریشتری شب گذشته در حوالی سرپل‌ذهاب منجر به مصدومیت ۷۲۹ تن از کرمانشاهی‌ها در شهرستان‌های غربی استان شد که البته بیشتر این افراد به صورت سرپایی مداوا شدند.

شهرستان‌های سرپل‌ذهاب، قصرشیرین، گیلان‌غرب و دالاهو ظاهرا بیشترین خسارت را از زلزله شب گذشته دیده‌اند؛ هرچند این زلزله تلفات جانی نداشت و ساختمان‌های تازه‌ساز نیز مقاومت خوبی در برابر آن داشتند، اما منجر به تخریب برخی از واحدهای تعمیری و خانه‌های بازسازی نشده از زلزله سال گذشته شد.

تشریح آخرین وضعیت مناطق زلزله‌زده قصرشیرین

مرادعلی تاتار در گفتگو با خبرنگار مرصاد اظهار داشت: کانون زلزله شب گذشته در یکی از روستاهای همجوار شهرستان قصرشیرین بود.

وی با بیان اینکه تا کنون ۱۰۷ نفر که بر اثر این زلزله آسیب دیده بودند به بیمارستان‌های مناطق دیگر اعزام شدند، افزود: برخی از روستاهای این شهرستان نیز دچار خسارت شدند.

فرماندار قصرشیرین با بیان اینکه هم اکنون تیم‌های ارزیاب در این مناطق حضور دارند تصریح کرد: این تیم‌ها در شهرها و روستاهای مختلف این شهرستان حضور دارند وتا کنون گزارشی از تلفات جانی در این مناطق نشده است.

وی از تشکیل جلسه ستاد مدیریت بحران این شهرستان با حضور استاندار کرمانشاه تا دقایقی دیگر خبر داد و بیان کرد: در ساعات اولیه این زلزله هم  اعضای مدیریت بحران در این شهرستان جلسه مدیریت بحران را تشکیل دادند.

زلزله کرمانشاه تلفات جانی نداشت/پایان ارزیابی۱۵۰ روستای زلزله‌زده

 محمود محمدی‌نسب، دبیرکل جمعیت هلال احمر اظهار داشت: ارزیابی ۱۵۰ روستا به پایان رسیده و تا این لحظه فوتی نداشتیم.

وی افزود: در حال حاضر ۶۳۴ مصدوم ناشی از فرار و یا ناشی از خرابی‌ها داشته‌ایم.

دبیرکل جمعیت هلال احمر بیان کرد:بسته‌های غذایی ۷۲ساعته و یک ماهه بارگیری و به مناطق ارسال شده است.

ا

اعزام ۱۶ تیم ارزیابی خسارت دامپزشکی به مناطق زلزله‌زده

امید حاج محمدی صبح امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ستاد مدیریت بحران از صبح دوشنبه در اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه تشکیل شده و اولین تصمیم این ستاد اعزام ۱۶ تیم ارزیابی خسارت به شهرستان های زلزله زده بود.

وی افزود: این تیم ها میزان خسارت و تلفات احتمالی دام ها را به ستاد بحران اداره کل دامپزشکی استان گزارش دهند.

سرپرست اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه از دامپروران، مرغداران و آبزی پروران در مناطق زلزله‌زده خواست اگر دام و طیور یا استخر آبزی پروری آنها آسیب دیده و یا دام مصدوم دارند با تلفن ۱۵۱۲ و یا سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۰۰۰۱۵۱۲ به اداره کل دامپزشکی اطلاع دهند.

افزایش شمار مصدومان زلزله به ۷۱۶ نفر/ ۲۶ نفر بستری شدند

 اورژانس کشور آمار مصدومان استان کرمانشاه تا ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه  امروز دوشنبه ۷۱۶ نفر اعلام کرد.

از این تعداد ۲۶ نفر در بیمارستان‌ها بستری و بقیه به صورت سرپایی مداوا شدند.

بیشترین این مصدومان از شهرستان سرپل‌ذهاب بودند که به دلیل هراس و گریز از محل زلزله دچار آسیب دیدگی شده بودند.

سیستم بهداشت و درمان استان در آماده باش است و هیچ‌گونه مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

ا

واحدهای مسکونی بازسازی شده در زلزله آسیب جدی ندیدند

هوشنگ بازوند صبح امروز دوشنبه در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان که با حضور رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در محل فرمانداری قصرشیرین اظهار داشت: خاطر هموطنان آسوده باشد که با لطف خداوند و هوشیاری مردم، زلزله ۶.۴ریشتری شب گذشته، خسارت جانی نداشت و مردم استان کرمانشاه طی یکسال گذشته، تجارب خوبی برای سازگاری و مقابله با زلزله کسب کرده‌اند.

وی افزود: واحدهای مسکونی شهری و روستایی در حال ساخت و ساخته شده توسط بنیاد مسکن، در زلزله شب گذشته مقاومت مطلوبی از خود نشان‌ دادند و آسیب جدی ندیدند.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد:در زمینه آب، برق و مخابرات با مشکل خاصی در مناطق زلزله‌زده روبرو نیستیم و در برخی روستاها که به‌صورت موردی مشکلاتی در تأمین آب شرب روستایی وجود دارد، با اعزام بیست دستگاه تانکر آب، عملیات آبرسانی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه اقلام دارویی و تجهیزات پزشکی به مقدار لازم اندیشیده و تدارک دیده شده است و از این بابت مشکلی نداریم، گفت:دولت و مدیریت بحران، تعطیلی ندارند و مدیران باید در روزهای تعطیل نیز، آمادگی لازم را برای مقابله با شرایط خاص و حوادث غیرمترقبه داشته باشند.

بازوند بیان کرد:بر اساس گزارش شرکت گاز، قطعی گاز در مناطق زلزله‌زده برای مدت کوتاهی و کمتر از یک ساعت بود که این اقدام نیز بخاطر رعایت مسائل ایمنی مردم انجام‌ شد.

استاندار کرمانشاه افزود: طبق گزارش جهاد کشاورزی، اکثریت جایگاههای دامی در مناطق زلزله‌زده در زلزله شب گذشته از آسیب در امان بودند و تلفات دامی در کل مناطق زلزله‌زده تنها به کمتر از ۳۰ راس دام سبک محدود شد.

وی عنوان کرد: از نیروهای نظامی و انتظامی اعم از ارتش، سپاه، بسیج، ناجا، مرزبانی تقدیر وتشکر میکنم که همچون زلزله سال گذشته بلافاصله به میدان آمدند و در کنار مردم بوده و در آرامش روحی روانی مردم موثر بودند.

ا

گاز همه مناطق زلزله زده استان کرمانشاه وصل شد

به نقل از شرکت ملی گاز ایران، مجید بوجار زاده، سخنگوی این شرکت با اعلام این خبر اظهار کرد: پس از وقوع زلزله۶.۴ ریشتری شامگاه یکشنبه (چهارم آذرماه) در مناطق قصر شیرین، سرپل ذهاب، گاز بخشی از این مناطق و حدود ۵۰ روستای تابعه به دلیل جلوگیری از حوادث احتمالی و ثانویه قطع شد که به محض اطمینان از عدم وجود مشکل از سوی نیروهای گاز استان کرمانشاه اقدامات لازم برای وصل گاز صورت گرفت و تا صبح امروز به طور کامل گاز همه بخش ها وصل شد.

بوجارزاده ادامه داد: غیر از تعداد اندکی شکستگی و  افتادگی علمک که در اثر وقوع زلزله و تخریب ساختمانی به وجود آمده است مشکل دیگری در شبکه گازرسانی شهری مناطق زلزله زده مذکور وجود ندارد.

وی تاکید کرد: وسایل گازسوز مانند آبگرمن و بخاری به همراه اتصالات و دودکش‌ها از جمله مواردی هستند که در هنگام بلایای طبیعی مانند زلزله آسیب می‌بینند بنابراین لازم است تا مشترکان همه مناطق زلزله‌زده، از سلامت وسایل گازسوز، لوله‌های بخاری و دودکش‌ها اطمینان یابند. به گفته بوجارزاده، کارشناسان شرکت گاز استان کرمانشاه برای راهنمایی و امدادرسانی به مشترکان گاز در همه ساعات شبانه‌ روز آماده‌اند.

ا

حضور ۹ تیم اورژانس اجتماعی بهزیستی در میان زلزله‌زدگان

امید قادری صبح امروز دوشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران بهزیستی که با حضور معاونان و دیگر مسئولان این اداره کل برگزار شد از حضور ۹ تیم اورژانس اجتماعی بهزیستی در میان زلزله‌زدگان خبر داد و اظهار داشت: چهار تیم تخصصی متشکل از کارشناسان معاونت های اداره کل بهزیستی استان برای بررسی مشکلات به این مناطق اعزام شدند.

وی افزود: از حوزه معاونت توانبخشی کارشناسان برای شناسایی معلولان احتمالی جدید، از حوزه اجتماعی برای بررسی وضعیت خدمات دهی نیروهای اورژانس اجتماعی و آسیب های احتمالی در این مناطق حضور دارند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه تصریح کرد: وضعیت مسکن‌های آسیب دیده احتمالی مددجویان تحت پوشش و وضعیت اشتغال آنها توسط کارشناسان معاونت اشتغال مورد بررسی قرار می گیرد.

وی گفت: تیم کمیسیون پزشکی تعیین و نوع شدت معلولیت بهزیستی نیز به مناطق زلزله زده سرپل ذهاب اعزام می شود.

در زلزله شب گذشته کرمانشاه ۷۲۹ نفر مصدوم شدند

هوشنگ بازوند در گفتگو با مرصاد اظهار داشت: ۷۲۹ نفر در زلزله شب گذشته کرمانشاه مصدوم شدند که از این تعداد در حال حاضر ۱۸ نفر بستری هستند.

وی با بیان اینکه چادر برای اسکان موقت از امشب در اختیار مردم در این مناطق قرار می‌گیرد، افزود: بسته غذایی ۷۲ ساعته هم در اختیار خانواده‌ها قرار می‌گیرد.

استاندار کرمانشاه بیان کرد: همچنین لیست افرادی که واجد شرایط اسکان موقت هستند و منازل آن‌ها تخریب و یا دچار آسیب شده اند تا فردا تهیه میک‌شود.

وی تصریح کرد: برق سه شهرستان مناطق زلزله‌طده وصل است و ۳۱ روستا در این مناطق دچار کدورت آب هستند که امروز این امر برطرف می‌شود.

بازوند با بیان اینکه  به روستاهایی که دچار مشکل آب هستند با تاکر آبرسانی می‌شود، گفت: تا ساعات آینده خسارت‌های مالی این زلزله اعلام خواهد شد.

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :