به گزارش کلهرنیوز ، صادق خدادادی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در جریان این زلزله ۱۲ راس دام سبک و سه راس دام سنگین زیر آور تلف شد و به بیش از ده ها واحد مسکونی نیز آسیب رسیده است.
او همچنین از تخریب کامل ۲ واحد دامی و آسیب به ۶ واحد مرغداری خبر داد و گفت: این زلزله هیچ تلفات جانی نداشته و پنج مصدوم آن نیز پس از مراجعه به مراکز درمانی به صورت سرپایی درمان شدند.
ساعت ۲۰ و هفت دقیقه یکشنبه شب زمین لرزه ای به بزرگی ۶٫۴ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) غرب استان کرمانشاه را لرزاند.
به گزارش ایرنا، موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران گزارش داد، این زمین لرزه در عمق هفت کیلومتری زمین و در فاصله ۱۷ کیلومتری سرپل ذهاب، ۱۸ کیلومتری قصرشیرین و ۳۳ کیلومتری گیلانغرب و ۱۲۷ کیلومتری مرکز کرمانشاه رخ داده است.
این زلزله به حدی شدید بود که در تمام نقاط استان کرمانشاه احساس شد و اکثر مردم را به معابر عمومی و بوستان ها کشاند.
مسئول شبکه لرزه نگاری استان کرمانشاه گفت: پس از وقوع زمین لرزه ۶٫۴ ریشتری یکشنبه شب سرپل ذهاب، تاکنون ۱۶۱ پس لرزه در استان به وقوع پیوسته است.
این زلزله پس لرزه زمین لرزه ۷٫۳ ریشتری ۲۱ آبان سال گذشته بوده که در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله و ۳۲ کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب رخ داد و ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشت.
این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۰ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی حدود ۱۰۰ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده اند.

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :