به گزارش کلهرنیوز ، آیت الله مصطفی علما در خطبه های نماز جمعه این هفته کرمانشاه با اشاره به تاریخ و تمدن هفت هزار ساله ایران افزود: نباید اجازه داد فرهنگ غنی مان با ورود فرهنگ بیگانه تخریب شود ، کشورهایی غربی دلسوز ما نیستند بلکه می خواهند ذهن جوانان ما را تسخیر و بر کشور مسلط شوند.
او در ادامه به سخنان مقام معظم رهبری در باره هدف دشمن از جنگ نرم اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری هدف دشمن از جنگ نرم را دور کردن مردم از فرهنگ مقاومت و جهاد عنوان کردند و بر تلاش برای محافظت از جوانان تاکید داشتند لذا باید با کارهای روانشناسانه و مهربانی های خاصی جوانان را از مضامین فرهنگی غرب محافظت کنیم.
نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه همچنین با اشاره به دیدار اهالی فیلم و سریال تلویزیون با مقام معظم رهبری اظهار داشت: مقام معظم رهبری در این دیدار جنگ نرم دشمن را همه جانبه و در راستای تخریب روحیه جهاد و مقاومت و غیرت جوانان ارزیابی کردند و از عوامل فیلم سازی، هنرمندان، نویسندگان و مسئولان فرهنگی کشور خواستند برای مقابله با این حربه دشمن وارد صحنه شوند و از مواضع اسلام، انقلاب و فرهنگ کشور دفاع کنند.
آیت الله علما همچنین به سخنان مقام معظم رهبری در کنفرانس اسلامی اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری در این کنفرانس داشتن روحیه جهاد و مقاومت را عامل شکست رژیم غاصب اسرائیل که مدعی ارتش سوم و چهارم جهان است در جنگ های ۳۳ روزه مقابل حزب الله لبنان، ۲۲ روزه و ۴۸ ساعت مقاومت مردم فلسطین دانستند و بر تقویت جبهه مقاومت تاکید کردند.
امام جمعه کرمانشاه در ادامه با اشاره به دهم آذر سالگرد شهادت آیت الله مدرس و روز مجلس در تقویم کشورمان بیان داشت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید به مرحوم آیت الله مدرس به عنوان یک الگو نگاه کنند زیرا تا زمانی او در مجلس حضور داشت هیچ برگه ای برخلاف منافع کشور در مجلس امضاء نشد.
وی اضافه کرد: رفتار آیت الله مدرس همچنین یک الگوی کامل و واقعی برای اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری بود زیرا همیشه او بر استفاده از تولیدات میهنی تاکید داشت.
خطیب نماز جمعه کرمانشاه هفتم آذر را روز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی اعلام کرد و گفت: نیروی دریایی اولین نیروی نظامی کشور بود که در همان روزهای اول جنگ تحمیلی، نیروی دریایی صدام را زمین گیر کرد.
آیت الله علما در خطبه اول نماز جمعه نیز به تشریح ابعاد گسترده تاثیرگذاری امام صادق (ع) امام ششم شیعیان بر جهان اسلام پرداخت و گفت: از امام صادق (ع ) بیش از ۵۵ هزار روایت اسلامی نقل شده که امروزه اساس اصلی فقه شیعه و اسلام را تشکیل می دهند./ایرنا

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :