به گزارش کلهرنیوز ، خلیل حیدری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: در هشت ماه سال جاری یک میلیارد و ۷۴۵میلیون و ۵۸۴ هزار و ۴۰۴ دلار کالا به وزن سه میلیون و ۶۳۲ هزار و ۸۹۹ تن از طریق مرزی استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر شد.
وی افزود: این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش رشد ۵۶ درصدی و از حیث وزن نیز رشد ۳۳ درصدی داشته است.
وی اضافه کرد: از مجموع این میزان صادرات، ۷۱۵ میلیون و ۲۲۷ هزار و ۲۳۳ دلار آن با وزن ۷۶۵هزار و ۹۳۸ تن از طریق گمرک بازارچه مرزی سومار به خارج از کشور صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از حیث ارزش ۵۴ درصد و از حیث وزن نیز ۲۴ رشد داشته است.
مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه افزود: در این مدت صادرات خروجی از گمرک پرویزخان ۶۹۱ میلیون و ۲۹ هزار و ۲۸۷ دلار کالا به وزن یک میلیون و ۷۷۴ هزار و ۳۲۸ تن می باشد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از حیث ارزش ۷۸ درصد افزایش و از لحاظ وزنی رشد ۶۵ درصدی داشته است.
حیدری، صادرات خروجی از گمرک خسروی را نیز ۱۴۹ میلیون و ۶۸ هزار و ۷۰۲ دلار کالا به وزن ۴۲۹ هزار و ۲۱۳ تن عنوان نمود و گفت: این میزان کالا در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از حیث ارزش ۱۴۸ درصد و از لحاظ وزن ۷۴ درصد افزایش داشته است.
وی میزان صادرات خروجی از گمرک بازارچه مرزی شیخ صله را نیز ۱۵۲ میلیون و ۷۳۴ هزار و ۴۶۳ دلار کالا به وزن ۲۹۰ هزار و ۹۱۷ تن عنوان کرد.
وی اظهار داشت: در هشت ماه سال جاری میزان صادرات خروجی از گمرک بازارچه مرزی شوشمی ۳۷ میلیون و ۵۲۴ هزار و ۷۱۹ دلار کالا به وزن ۲۷۲ هزار و ۵۰۱ تن می باشد.که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از حیث ارزش ۱۴ درصد رشد و از لحاظ وزنی نیز ۵۲ درصد افزایش داشته است
مدیرکل گمرکات کرمانشاه عمده کالاهای صادراتی از طریق این گمرکات را لوازم خانه داری و پاکیزگی از مواد پلاستیکی، نایلون پلاستیکی رولی، سیب زمینی محفوظ شده ، گوجه فرنگی تازه یا سردکرده ، انواع کاشی دیواری ،کیسه نایلونی ، رول نایلونی، کولرهای آبی ، گرانول پلی اتیلن، عنوان نموده و افزود: بیشتر کالاهای فوق به کشور عراق صادر می شود.
استان کرمانشاه با ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با ۲ بخش کُرد و عرب نشین عراق و داشتن ۶ مرز رسمی و بازارچه فعال، سالانه حدود نیمی از کل صادرات کالاهای غیرنفتی کشورمان به عراق را به خود اختصاص می دهد.

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :