به گزارش کلهرنیوز ، حبیب الله وفایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حق مناطق جنگی برای فرهنگیان شاغل و حق ایثارگری برای بازنشستگان تا آخر آذرماه در احکام حقوق آنان اعمال و از دی ماه پرداخت می شود.
به گفته او این افزایش حقوق مربوط به دستگاه های مشمول نظام بودجه استانی است و ۲۵ دستگاهی را در بر می گیرد که بودجه خود را از سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه دریافت می کنند.
وی افزود: طبق این مصوبه فرهنگیان ۶ شهرستان استان مشمول پرداخت حق مناطق جنگی می شوند.
وفایی در عین حال از تلاش و پیگیری برای اعمال حق مناطق جنگی در احکام حقوقی سایر کارکنان دولت در مناطق جنگی استان کرمانشاه خبر داد و ابراز امیدواری کرد که موافقت سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور را در این باره جلب کند.
حقوق کارکنان دولت در مناطق جنگی از ابتدای شهریورماه امسال ۲۰‌ تا ۲۵ درصدی افزایش یافته است.
بر اساس بند الف ماده ۱۱۲ قانون برنامه ششم توسعه، برای جبران عقب ماندگی استان های مرزی و درگیر جنگ تحمیلی شامل خوزستان، ایلام، کرمانشاه، بوشهر و آذربایجان غربی مزایایی در نظر گرفته شده که یکی از آنها افزایش حقوق کارمندان دولت و پرداخت فوق العاده مناطق جنگی است.
اجرای این مصوبه در برخی استان ها از جمله ایلام و بوشهر آغاز شده اما هنوز در کرمانشاه اجرایی نشده است.
بر اساس اعلام ستاد کل نیروهای مسلح، در استان کرمانشاه تنها مناطق پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی، روانسر، سرپل ذهاب و قصرشیرین جزء مناطق عملیاتی هستند و خبری از شهرستان های کرمانشاه، اسلام آبادغرب، گیلانغرب و دالاهو در این فهرست نیست؛ در حالی که مراکز استان های ایلام، خوزستان و بوشهر به عنوان مناطق عملیاتی دوران جنگ تحمیلی تایید شده اند.
طبق اسناد و مدارک موجود چهار شهرستان کرمانشاه، اسلام آبادغرب، گیلانغرب و دالاهو به صورت مستقیم در جنگ تحمیلی درگیر بوده و بارها موشک باران شده اند.
اعضای مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی اخیرا در دیدار رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گنجاندن اسامی این شهرستان ها را در فهرست مناطق عملیاتی کشور خواستار شده اند.
استان کرمانشاه در دوران دفاع مقدس یک هزار و ۱۲۶ بار مورد حملات موشکی و شیمیایی وحشیانه رژیم بعث عراق قرار گرفت.
مردم این استان ۳۰ هزار ایثارگر شامل ۹ هزار و ۸۰۰ شهید، ۱۹ هزار جانباز و ۱۷ و ۵۰۰ آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده اند؛ از میان شهدای این استان ۷۵۰ شهید زیر ۱۵ سال داشتند.
جنگ تحمیلی در کرمانشاه شروع و با عملیات مرصاد در این استان به پایان رسید.
استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد.

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :