به گزارش کلهرنیوز ، علی سروش روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: محورهای این کنگره علوم بالینی و پایه پزشکی ، قلب وعروق، پزشکی ورزشی، فیزیولوژی ورزشی، طب فیزیکی و توانبخشی، علوم دارویی و تغذیه ، سلامت و اصلاح سبک زندگی ، پرستاری و مامایی و پیراپزشکی است.
وی با اشاره به اینکه امروزه بیماری های قلبی به عنوان شایع ترین علل مرگ و میر انسان در جهان شناخته می شوند، گفت: بر اساس آمارها سالانه بیش از ۱۷٫۵ میلیون نفر در دنیا در اثر بیماری‌های قلبی عروقی جان خود را از دست می‌دهند.
رئیس مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) اظهار داشت: با نگاهی به لیست ۱۰ عامل برتر مرگ و میرهای جهان مشخص می گردد که هفت عامل از آنها به نوعی با سبک زندگی فرد مرتبط است.
سروش افزود: در کشور ما روزانه حدود ۳۰۰ نفر بر اثر عوارض قلبی فوت می‌کنند و این در حالی است که اکثر بیماری های قلبی و عروقی با اصلاح سبک زندگی و یا کنترل عوامل خطر رفتاری مانند استعمال دخانیات، رژیم غذایی ناسالم و افزایش وزن و چاقی و همچنین انجام فعالیت جسمانی مناسب قابل پیشگیری هستند.
وی عنوان کرد: مطالعات زیادی نشان داده اند که شایعترین ریسک فاکتور برای بیماری های قلبی عدم تحرک فیزیکی است و منابع معتبر زیادی تاکید دارند که فعالیت فیزیکی منظم و متوسط حداقل ۳۰ دقیقه در تمام روزهای هفته می تواند از خیلی بیماری ها از جمله بیماری های عروق کرونر قلبی ممانعت به عمل آورد.
سروش ضرورت تشکیل این کنگره را توجه به اصلاح سبک زندگی و نیز اصلاح فاکتورهای خطر قابل کنترل بیماری های مزمن غیر قابل انتقال به ویژه بیماری های قلبی و عروقی دانست و ادامه داد: این کنگره با هدف زمینه سازی انجام مطالعات جامع در این زمینه، برگزاری نشست های کارشناسی صاحبنظران در حوزه های مختلف تخصصی، برگزار می شود.
وی افزود: اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با همکاری سایر موسسات علمی و آموزشی درسطح کشور در راستای ایجاد تسهیلات لازم و فراهم نمودن بسترهای مناسب در خصوص اصلاح سبک زندگی و در نهایت ارتقای فرهنگ سلامت جامعه اقدام به برگزاری این کنگره ملی نموده و امیدواریم با توکل به خداوند بزرگ وهمراهی و همکاری دانشگاهیان و صاحبان خرد و اندیشه، برنامه را به صورت سالیانه در سطح ملی و فراملی تا رسیدن به اهداف مربوطه ادامه دهیم.
علاقمندان می توانند جهت ثبت نام در کنگره به سامانه آموزش مداوم و جهت ارسال مقالات تا ساعت ۲۴ روز چهارشنبه چهاردهم آذرماه به وبسایت مجتمع بیمارستانی امام رضا(ع) به آدرس WWW.IRHK.IR مراجعه کنند.

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :