به گزارش کلهرنیوز  ، علیرضا گودرزی روز چهارشنبه در شورای فرهنگ عمومی استان که در بیت امام جمعه کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: مهم ترین مشکل بافت شهری استان کرمانشاه را حاشیه نشینی بی رویه اعلام کرد و گفت: ۲۵۶ هزار نفر از جمعیت استان در حاشیه شهرها زندگی می کنند که ۲۲۷ هزار نفر از این تعداد در ۱۳ سکونت گاه غیررسمی کرمانشاه ساکن هستند.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه در ادامه بیان داشت: بیشترین معضلات اجتماعی مانند بیکاری، اعتیاد ، طلاق و بزهکاری های اجتماعی در همین محلات حاشیه نشین استان اتفاق می افتد.
او اضافه کرد: توجه نکردن به مسائل شهری در ساخت و سازها باعث شده توزیع خدمات شهری نظیر آموزش ، بهداشت و غیره به محلات حاشیه نشین با مشکل مواجه شود.
وی با بیان اینکه ۷۲ درصد از جمعیت استان کرمانشاه در شهرها ساکن هستند، علت روند شتابان شهرنشینی در استان را جنگ تحمیلی، توجه نکردن به شاخص های توسعه در روستاها و عدم توازن ارائه خدمات بین شهرستان ها و بیکاری عنوان کرد.
گودرزی با بیان اینکه در سال گذشته ۲ میلیارد تومان به بخش حاشیه نشینی استان کرمانشاه اختصاص یافت، گفت: در طول یک سال گذشته پنج دفتر تسهیل گری برای آسیب شناسی اجتماعی محلات شهر کرمانشاه ایجاد شده است.
وی وظیفه این دفاتر را آسیب شناسی اجتماعی و جمع آوری نوع آسیب اجتماعی محلات و درجه بندی آنها دانست و گفت: معضلات اجتماعی با هم رابطه تنگاتنگ دارند و یکی عامل دیگری نیز هست به گونه ای که در سال جاری با ۱٫۶ درصد کاهش نرخ بیکاری، ۱۳٫۹ درصد خودکشی منجر به فوت و ۱٫۷ طلاق نیز کاهش یافته است.
گودرزی توجه مادی و معنوی به محلات حاشیه نشین را بسیار ضروری دانست و گفت: نباید مردمی که در حاشیه شهرها زندگی می کنند احساس فراموشی و رها شدگی داشته باشند و فقط در انتخابات به آنها رجوع کرد.
این مقام مسئول با بیان اینکه باید در محلات حاشیه نشین بسته های فرهنگی مختلف توزیع کرد، اظهار داشت: در توجه به محلات حاشیه نشین باید دیدگاه و نگرش به این محلات تغییر کند و برای آموزش های فرهنگی ، بهداشتی و محیط زیستی اهتمام جدی صورت بگیرد.
استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت دارد که بیش از ۵۳ درصد آن در شهر کرمانشاه زندگی می کنند./ایرنا

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :