به گزارش کلهرنیوز  ، دبیر علمی همایش ملی توسعه پایدار کرمانشاه در مراسم آغاز به کار این گردهمایی گفت: در این همایش یک روزه در ۲ نوبت صبح و عصر در مجموع ۲۴ سخنرانی ارائه می شود.
فرهاد دانش نیا اظهار امیدواری کرد این همایش به عنوان اولین گام عملیاتی دانشگاه بتواند زمینه گفت و گوی نخبگان علمی و اجرایی را در بخش خصوصی و جامعه مدنی فراهم کند و چالش های موجود بر سر راه توسعه استان را مشخص کند.
وی با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شد، گفت: این همایش دومین گامی است که دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه رازی کرمانشاه در راستای پرداختن به مسایل توسعه استان برداشته است.
وی مشکلات استان کرمانشاه را در بخش های مختلف زیاد دانست و گفت: مشکلات اقتصادی، بیکاری، آسیب های اجتماعی و نابرابری در استان بیش از سایر مشکلات نمود دارد.
وی راهکار مناسب برای رفع این مشکلات را استفاده از ظرفیت دانشگاه ها دانست و گفت: دانشگاه رازی برای کمک به رفع مشکلات استان آمادگی دارد.
دانش نیا در ادامه اضافه کرد: این همایش علاوه بر بررسی چالش های توسعه پایدار در ابعاد مختلف، درصدد ایجاد زمینه مداخله و تاثیرگذاری ارتباط دانشگاه با جامعه است به این امید که زمینه گفت و گوی صاحبنظران در راستای توسعه استان را فراهم کند.
این مسئول از بازخوانی اسناد بالادستی توسعه استان و شناسایی نقاط ضعف و قدرت به عنوان یکی دیگر از اهداف این همایش یاد کرد و افزود: در این همایش صاحبنظرانی که در حوزه های مختلف توسعه پایدار فعال هستند در راستای مسایل و پیچیدگی های استان به بیان نظرات خود می پردازند.
دانش نیا از پرداختن به مقوله اقتصاد مقاومتی و شناخت تنگناها، آسیب ها و نقاط قوت در این حوزه و روشن ساختن جایگاه استان در تقسیم کار ملی به عنوان یکی دیگر از اهداف موردنظر در این همایش یاد کرد.
دبیر عملی همایش ملی توسعه پایدار کرمانشاه افزود: در سطح کلان شاهد شکل گیری شبکه جامعه و دانشگاه هستیم که به نوعی نهادهای اصلی و دست اندرکار توسعه پایدار را در سطوح ملی و محلی گرد هم آورده از همین رو همایش توسعه پایدار در مسیر تحقق اهداف همین شبکه نخستین قدم محسوب می شود.
وی یادآور شد، این شبکه متشکل از تعدادی سازمان ها و نهادهای ملی است که دغدغه آن در هم تنیدگی و ارتباط نخبگان دانشگاه با نهادها و ساختارهای تصمیم گیری در سطح استان در سطوح اجرایی، خصوصی و جامعه مدنی است، به نوعی تحقق مسئولیت اجتماعی دانشگاه در قبال توسعه پایدار در این شبکه دنبال می شود.
وی با بیان اینکه در چارچوب این شبکه ۲ هدف کلان دنبال می شود ، اظهار داشت: در گام نخست مسئله شناسی توسعه استان و در گام دوم تهیه گزارش های راهبردی و مدیریتی برای مسایل مختلف توسعه استان دنبال می شود.

منبع: ایرنا

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :