به گزارش کلهرنیوز ، هوشنگ بازوند روز شنبه در جلسه شورای معادن استان که در سرسرای امید استانداری کرمانشاه برگزار شد، تاکید کرد که ظرفیت های خوبی برای اشتغالزایی در معادن استان وجود دارد و نباید به همین راحتی از کنار آن عبور کرد.
بازوند افزود: اختیاراتی که قانونگذار اعطا کرده در هیچ کارگروهی به اندازه معدن وجود ندارد و اگر نتوانیم از آن استفاده کنیم غفلت کرده ایم.
وی با بیان اینکه هر ساله حقوق دولتی بابت معادن پرداخت می شود، افزود: باید تکلیف مشخص شود که این حقوق به چه حسابی واریز می شود و چقدر از آن به ما برمی گردد که در جلسه آینده میزان پرداختی و احیانا در صورت وجود برگشت، باید مشخص شود.
استاندار کرمانشاه با تاکید براینکه همه مدیران باید بر حساسیت اشتغالزایی آگاه باشند، ادامه داد: مسئولیت اشتغال تنها به یک مدیر مربوط نیست بلکه همه مدیران این مسئولیت را برعهده دارند.

** اشتغال تنها کارمند دولت شدن نیست
بازوند با تاکید براینکه به دست آوردن شغل در ادارات دولتی انتظار معقولی نیست، افزود: هم اکنون نزدیک به ۱۲۳ هزار بیکار در استان وجود دارد و ادارات ظرفیت پذیرش این خیل گسترده را ندارد، همه باید بدانیم که اشتغال تنها کارمند دولت شدن نیست.
وی با تاکید براینکه نباید قدرت ریسک کردن را از مردم و بخش خصوصی بگیریم اظهار داشت: هنر اقتصاد مقاومتی این است که مردم را توانمند می کند و همه باید در این مسیر حرکت کنیم و نباید فردی را ناامید کنیم.
استاندار کرمانشاه یادآور شد، معادن قیر طبیعی خوبی در استان وجود دارد ولی اشتغال قابل توجهی در این حوزه در سطح استان دیده نمی شود و این سوال پرسیده می شود با این همه ظرفیت چرا یک کارخانه ایزوگام در گیلانغرب وجود ندارد.
استاندار کرمانشاه بر مشخص شدن عملکرد سازمان های توسعه ای همانند ایمیدرو و ایدرو در حوزه معادن تاکید کرد و گفت: مشکلاتی که پیش روی معادن فعال است نیز باید احصا شود.
استان کرمانشاه از ۳۳ معدن قیر طبیعی دارای پروانه بهره برداری برخوردار است که از این میزان تنها پنج معدن فعال هستند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :