به گزارش کلهرنیوز ؛ هوشنگ بازوند روز یکشنبه در جلسه کارگروه اشتغال استان در سرسرای تدبیر استانداری افزود: دستگاه های اجرایی باید افراد جویای کار را توجیه کنند که شغل تنها پشت میزنشینی و کار اداری نیست.
او با اشاره به اینکه ۱۲۳ هزار نفر جویای کار در استان کرمانشاه داریم، گفت: مجموع کارکنان دولت در استان حدود ۶۳ هزار نفر است که به اعتقاد ما ۱۵ درصد این افراد هم اضافی هستند و ما نمی توانیم برای همه بیکاران استان در بخش دولتی شغل ایجاد کنیم.
او بر رفع موانع سرمایه گذاری و جذب سرمایه در استان تاکید کرد و افزود: برخی افراد بدون دریافت تسهیلات بانکی و تنها از محل آورده شخصی خود آماده سرمایه گذاری در استان هستند و تنها نیاز به مشاوره و حمایت دستگاه های اجرایی دارند.
او ظرفیت کرمانشاه در بخش خای مختلف از جمله کشاورزی، خدمات و گردشگری را بالا دانست و گفت: همین ظرفیت ها توان غلبه بر چالش های استان از جمله بیکاری را دارند.
استاندار کرمانشاه در ادامه سخنان خود ایجاد اشتغال در استان را نیازمند برنامه ریزی و مدیرانی ریسک پذیر دانست و تصریح کرد: باید سرمایه گذاران را حمایت کرد و به آنها برای ایجاد اشتغال در استان مشاوره دارد.
بازوند از مدیران خواست نگاه توسعه ای داشته باشند و با کارآفرینان و سرمایه گذاران مذاکره و رایزنی کنند.
او بخش خدمات را یکی از ظرفیت های خوب برای ایجاد اشتغال دانست و افزود: دستگاه های متولی این بخش برای ایجاد شغل برنامه ریزی کنند.
استاندار کرمانشاه همچنین هدف از پرداخت تسهیلات اشتغال را ایجاد شغل اعلام کرد و گفت: ما به دنبال توزیع و پمپاژ پول نیستیم.
بازوند از کمیته فنی و نظارتی خواست بر روند طرح ها نظارت داشته باشند و طرحی که منجر به ایجاد شغل نشود را نباید برای پرداخت تسهیلات به بانک ها معرفی کنند.
استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۳۲ شهر و ۲ هزار و ۹۳۲ روستا حدود ۱۲۳ هزار بیکار دارد و از این نظر در رتبه اول کشور قرار گرفته است./ایرنا

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :