به گزارش کلهرنیوز به نقل از ایرنا، هوشنگ بازوند روز پنجشنبه در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی که در اتاق بازرگانی کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: نمونه همین فقر را در برنده شدن افراد غیربومی در مزایده ها و مناقصه ها می توان دید.
وی با تاکید براینکه باید از بخش خصوصی حمایت شود، اظهار داشت: در این راستا باید اتاق بازرگانی بیشترین نقش را داشته باشد و اگر فضا را برای بخش خصوصی فراهم نکنیم نباید توقع پیشرفت و توسعه در بخش اقتصاد را داشته باشیم.
بازوند ادامه داد: هم اکنون این وضعیت رو به بهبودی است و فضای کسب و کار نسبت به گذشته بهتر شده که نشان دهنده مشارکت اقتصادی در استان است.
استاندار کرمانشاه با تاکید براینکه دولت به تنهایی نمی تواند با تحریم مقابله کند خواهان یاری دولت به خصوصی شد و افزود: باید مرز مشترک استان با عراق به فرصت تبدیل شود.

دولت در بازگشایی مرز خسروی قصوری نداشته است
وی در پاسخ به سوال نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی در راستای کم کاری مسئولان داخلی برای بازگشایی مرز خسروی گفت: شهادت می دهم که در این زمینه کم ترین قصوری از سوی مسئولان داخلی انجام نشده است.
وی به پاره ای از اقدام ها برای بازگشایی این مرز اشاره کرد و افزود: جلسات متعددی در بغداد داشتیم و با استاندار دیاله صحبت کردیم که تفاهم نامه ای امضا و در دولت مصوب شد و حتی یک میلیون دلار از سوی وزیر کشور برای تامین امنیت مرز اختصاص یافت.
وی یادآور شد، با این حال در لحظه آخر گفته شد که حیدر العبادی مسئولیت را واگذار کرده که دوره ۲۵ روزه آن با زمان اربعین مصادف شد و مرز همچنان بسته ماند.
بازوند افزود: به آقای جهانگیری معاون اول رییس جمهوری گفته ایم که بازگشایی مرز خسروی می تواند از انبوه غم زلزله کرمانشاه بکاهد که باید پیگیر باشیم.

مهلت مزایده با هدف شرکت افراد بومی تمدید شد 
بازوند در خصوص وضعیت واگذاری پتروشیمی بیستون ادامه داد: این پتروشیمی در سال ۸۹ به بخش خصوصی واگذار شد ولی این بخش به تعهدات خود عمل نکرد ازهمین رو بلوک ۶۸ درصدی آن به مزایده گذاشته شد که قیمت پایه آن برای مزایده ۱۷۵ میلیارد تومان در نظر گرفته شد.
وی با بیان اینکه با پیگیری های انجام شده مزایده این پالایشگاه یک هفته به عقب افتاده اظهار داشت: مهلت این مزایده با هدف شرکت بخش خصوصی و سرمایه گذاران استان تا چهارم دی ماه تمدید شده و سرمایه گذاران بومی می توانند یا به صورت انفرادی یا کنسرسیوم در این مزایده شرکت کنند.
استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش با تاکید براینکه در خصوص واگذاری سیلوهای استان به بخش خصوصی پیگیر هستیم ، افزود: اعتراضیه ای در این زمینه با مجمع نمایندگان استان نوشته ایم، ما براین باوریم که در نامه رئیس جمهوری در باره خصوصی سازی گفته شده که سیلوها در شرایط تحریم از واگذاری معاف هستند، این در حالی است که سازمان خصوصی این استنباط از نامه را ندارد که هفته آینده در این راستا جلسه ای گذاشته می شود.
بازوند معتقد است، اگر محدودیتی برای فروش نباشد قیمت کنونی کم است این در حالی است که در پاسخ اعلام شده که قیمت گذاری توسط کارشناسان داخلی بوده است.
بازوند در پایان سخنانش از ابلاغ سهمیه صادرات سوخت مرزنشینان استان و ضرورت برگزاری مزایده بین تعاونی های بومی خبر داد.

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :