به گزارش کلهرنیوز ،  دکتر سیدحسن قاضی زاده هاشمی عصر پنجشنبه در مراسم تجلیل از خیران سلامت در هتل کسری قصرشیرین افزود: بیمارستان اسلام آباد غرب در زلزله سال گذشته تخریب شد که اکنون توسط اداره کل راه و شهرسازی در حال مقاوم سازی است.
وی افزود: همچنین بانک های خصوصی کشور تعهد کرده اند بیمارستان جدیدی در شهرستان اسلام آبادغرب بسازند.
وی اظهار داشت که خیران شهرستان کاشان نیز در سرپل ذهاب ساخت یک بیمارستان را تعهد کرده اند که الان مشغول کار هستند و تا ۲ سال آینده به اتمام می رسد.
وزیر بهداشت در ادامه گفت که وزارت بهداشت در شهرستان ثلاث باباجانی نیز یک بیمارستان در دست ساخت دارد که پیمانکار آن مشکل دارد و باید خلع شود و از استاندار کرمانشاه درخواست کمک بیشتری داریم.
قاضی زاده هاشمی در ادامه افزود: عملیات اجرایی بیمارستان روانسر نیز هفته آینده شروع می شود و بیمارستان پاوه هم در مرحله پایانی است.
وی اضافه کرد که تجهیزات مورد نیاز بیمارستان پاوه خریداری شده و در کرمانشاه دپو شده است.
وزیر بهداشت در ادامه سخنان خود یکی از خوش شانسی های دولت در زلزله سال گذشته را وجود استاندار کرمانشاه دانست و گفت: آقای بازوند با پشتکار و زحمات بسیار زیاد به خوبی زلزله را مدیریت کرد و از این تهدید یک فرصت خوب برای بازسازی کرمانشاه ساخته است.
وی بر مقاوم سازی واحدهای مسکونی در استان کرمانشاه تاکید کرد و گفت: دولت و مجلس برای مقاوم سازی اماکن مسکونی و دیگر واحدها تلاش بیشتری کنند.
وی افزود: در استان کرمانشاه کارهای خوبی را شروع کرده ایم که یکی پس از دیگری به بهره برداری می رسد.
وزیر بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود گفت: پس از دوران دفاع مقدس، زلزله کرمانشاه دومین صحنه مشارکت ملی ملت ایران بود و مردم بسیار خوب در صحنه حاضر شدند و به زلزله زدگان کمک کردند.
قاضی زاده هاشمی افزود: وزارت بهداشت نیز از ساعات اول وقوع زلزله در کنار مردم بوده و اکنون نیز خدمات رسانی در مناطق زلزله زده را ادامه می دهیم.
وی تصریح کرد در حوزه بهداشتی نیز اقدام های بسیار خوبی در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه انجام شده و بیماری اپیدمی در این منطقه بروز نکرده است.
او کنترل بیماری سالک را نیز از جمله اقدام های خوب وزارت بهداشت دانست و افزود: در مجموع شاخص های بهداشتی در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه نسبت به گذشته بهتر شده است.
در هشتمین سفر وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه امروز ۴۰ پروژه بهداشتی و درمانی به بهره برداری رسید.
در این سفر، ۱۳ پروژه بخش دانشگاهی با اعتباری بالغ بر ۲۷۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
افتتاح مقاوم سازی و بهسازی کامل بیمارستان شهرستان سرپل ذهاب با صرف اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال از مهم ترین پروژه هایی بود که در سفر وزیر بهداشت به کرمانشاه به بهره برداری رسید.
در سفر سید حسن قاضی‌ زاده هاشمی به مناطق زلزله زده همچنین از ۲۷ خانه بهداشت خیرساز در ۱۹ روستای زلزله زده استان کرمانشاه بهره برداری شد.
افتتاح بیمارستان صحرایی ثلاث باباجانی، افتتاح نوسازی بیمارستان قصرشیرین و تعمیرات هتلینگ بیمارستان اسلام آبادغرب از دیگر پروژه هایی بود که همزمان با سفر وزیر بهداشت به کرمانشاه مورد بهره برداری قرار گرفت.
زمین لرزه ۷٫۳ ریشتری ۲۱ آبان سال گذشته در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله و ۳۲ کیلومتری شهر سرپل ذهاب رخ داد که ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشت.
این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۲ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ۱۰۳ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دید.
البته در زلزله ۶٫۴ ریشتری یکشنبه چهارم آذر ۹۷ هم ۷۷۱ مصدوم و بیش از چهار هزار واحد مسکونی خسارت دیده، به این آمارها اضافه شد.
مسئولان ارشد استان گفته اند که همه واحدهای خسارت دیده روستایی را تا پایان امسال و واحدهای شهری را تا نیمه اول سال ۹۸ تکمیل می کنند./ایرنا

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :