به گزارش کلهرنیوز ، پروژه گلخانه مدرن اسلام‌آبادغرب به عنوان بزرگترین طرح گلخانه‌ایی غرب کشور در حال ساخت و ساز است.

این پروژه یکی از مطالبات عمومی شهرستان و استان کرمانشاه محسوب می‌شود که در مسیر حرکت با مشکلاتی از جمله تامین وثیقه خارج از طرح، خریداری ده‌ها ملک معرفی، انجام کارشناسی‌های لازم و تامین سند تک‌برگی همراه بوده است.

استان کرمانشاه بیشترین نرخ بیکاری را دارد این پروژه در یک نگاه امید را به دل‌ جوانان جویای کار می‌اندازد به‌طوری که همین الان نیز برای ساخت و ساز آن از کارگران بومی منطقه استفاده شده است.

در همین راستا فرماندار اسلام‌آبادغرب و مدیر عامل شهرک گلخانه‌ایی در نشستی با اصحاب رسانه که به همت بسیج رسانه شهرستان صورت گرفت، از روند پروژه گزارشاتی را ارائه دادند.

مدیرعامل شهرک گلخانه‌ایی اسلام‌آبادغرب اظهار داشت: روند احداث گلخانه شهدای اسلام‌آبادغرب از سال ۹۳ آغاز که ۱۱هزار هکتار در فاز نخست آن با عنوان نشا و کشت تخصصی گوجه فرنگی به ازای هر کیلو ۵۰ کیلوگرم تولید و در حال ساخت است، بلافاصله کار کشت بعد از ساخت در گلخانه نشا با دستگاه‌های داخلی شروع خواهد شد.

امید حسینی با بیان اینکه ۳۰ درصد کار پروژه فاز نشا انجام شده است، گفت: ۷۲ میلیارد تومان در این پروژه سرمایه‌گذاری شده که ۴۲ میلیارد تومان از این میزان از محل صندوق توسعه ملی  بوده که قسط نخست آن به ما پرداخت شده است و مابقی طرح از خود سازمان کوثر برای این پروژه تامین می‌شود.

وی ادامه داد: براساس طرح در فاز نخست ۱۲۸ نفر اشتغال مستقیم و ۶۵۰ اشتغال غیرمستقیم فراهم می‌شود که به طور کلی ۳۲۵ اشتغالزایی مستقیم خواهد داشت.

حسینی از حل بسیاری از مشکلات این پروژه خبر داد و افزود: براساس سیاست‌های بنیاد و خود موسسه کوثر در استخدام گروه هدف قطعا تمامی نیروهای بومی اولویت استخدام را خواهند داشت.

وی عنوان کرد: دستگاه‌های تغذیه، فن‌ها، پدها و گیربکس‌ها خریداری و به تربیت نصب و آخر بهمن‌ماه فاز نخست زیر کشت خواهد رفت.

حسینی گفت: امید است، روزی بر روی جاده فرودگاه اضطراری اسلام‌آباد غرب مینی‌بوس مینی‌بوس از کارکنان این شهرک جابه‌جا و به محل کار خودشان مراجعه و برگشت داده شوند.

مدیر بازرگانی شهرک گلخانه‌ایی در ادامه گفت: استحکام سازه براساس آخرین استاندارد آمریکا و تحمل بار ۱۲۰ کیلومتر در ساعت و بار برف ۴۰ کیلومتر در مترمربع ساخت شده است.

رضا عرب‌علیدوستی تاکید کرد:  پایه‌هایی که برای ستون‌ها استفاده شده است در حالت استاندارد ۵۰ الی ۶۰  سانتی‌متر بوده، ولی ما این پایه‌ها را به یک متر رسانده‌اییم و تقویت شده‌اند و چون اتصالات همه پیچ و مهره است تحمل بسیار زیادی را دارد.

وی ادامه داد: شرکت الما از اسپانیا از جمله شرکت‌های هستند که با ما قرارداد دارند، ولی قطعات فاز نخست کاملا داخلی از شرکت‌های معتبر داخلی، مستقیم و بدون واسطه اجناس خریداری شده است.

وی در پایان، گفت: دفتر شهرک اینجا تجهیز و در آینده امکانات رفاهی بسیاری در اختیار شهرک قرار خواهد داد.

منبع: فارس

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :