به گزارش کلهرنیوز به نقل از ایرنا ، آیت الله مصطفی علما در خطبه های نماز جمعه هفتم دی شهر کرمانشاه افزود: سه سیلوی کرمانشاه، کنگاور و سنقر ۱۴۰ تا ۱۵۰ میلیارد تومان قیمت خورده اند در حالی که به قیمت ۳۰ تا ۴۰ میلیارد تومان در حال واگذاری به بخش خصوصی هستند و این یعنی بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان زیر قیمت.
او افزود: تازه قرار است همین پول هم به صورت قسطی به دولت پرداخت شود که خریدار بی شک برای پرداخت آن از تسهیلات بانکی استفاده می کند.
نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه تاکید کرد: این نوع واگذاری یعنی چوب حراج زدن به بیت المال و سرمایه ۲ میلیون نفر جمعیت استان کرمانشاه.
او با بیان اینکه مسئولان اجرایی استان با جدیت از سرمایه ملت و بیت المال مراقبت کنند، گفت: دستگاه قضایی، اداره اطلاعات و اطلاعات سپاه استان موظف به رسیدگی صحیح و قاطعانه به این واگذاری هستند.
آیت الله علما در عین حال خصوصی سازی را یک اصل قانونی و از برنامه های خوب دولت دانست و گفت: دولت باید با کاستن از وسعت، پراکندگی و بزرگی خود، کوچکتر شود و به هدایتگری و کارهای اساسی کشور بپردازد.
سازمان خصوصی سازی در ماه های اخیر سیلوهای کنگاور و سنقر را به ترتیب ۱۱ و ۵٫۵ میلیارد تومان فروخته و سیلوی پنج هکتاری کرمانشاه در مرکز شهر را هم با قیمت ۲۲ میلیارد و ۷۱۹ میلیون تومان واگذار کرده است.
نمایندگان مجلس و مدیران اجرایی استان کرمانشاه با این واگذاری ها مخالفت کرده و قیمت فروش آنها را «بسیار پایین» دانسته اند.
در کنار اعتراض نمایندگان مجلس و بخشی از مدیران، حتی استاندار کرمانشاه هم اواسط آذر نامه مخالفت استانداری با واگذاری این سیلوها را به مسئولان ارشد دولت ارسال کرد و همچنان بر لغو واگذاری این سه سیلو اصرار دارد.

** اتاق فکر فتنه ۸۸ در خارج کشور بود
امام جمعه کرمانشاه در ادامه خطبه های نماز جمعه با بزرگداشت ۹ دی ماه روز بصیرت و میثاق با ولایت گفت: در جریان فتنه ۸۸ ولی فقیه به عنوان کارشناس اسلام، تمام راه های موجود از توصیه، موعظه و هشدار را امتحان کرد و تاکید اصلی ایشان بر مدارا، بردباری و جذب حداکثری برای حفظ منافع مردم و نظام بود اما وقتی این راه ها نتیجه نداد، با روشنگری های ایشان ملت به صحنه آمد و حماسه ۹ دی را خلق و حوادث را مدیریت کرد.
به گفته او «اتاق فکر فتنه ۸۸ در خارج از کشور بود و شنودهای آن هم موجود است.»
نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه در ادامه با تسلیت درگذشت آیت الله هاشمی شاهرودی گفت: ایشان یک فقیه کارکرده، صاحب ابتکار و خوش فکر و از ابتدا در خدمت انقلاب و نظام بود.
او همچنین تصادف در واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد و کشته و زخمی شدن تعدادی از دانشجویان را حادثه ای دلخراش توصیف و همه مسئولان را به مراقبت و تامین امنیت دانشجویان به عنوان امانت های مردم توصیه کرد.
بزرگداشت یاد و خاطره آیت الله نمر روحانی برجسته عربستانی، اشاره به پیام تاریخی امام راحل به گورباچف، گرامیداشت یاد شهید آیت الله حسین غفاری و اشاره به خدمت رسانی در زمینه نهضت سواد آموزی از دیگر موضوعاتی بود که آیت الله علما به بهانه فرارسیدن سالروز آنها مورد اشاره قرار داد.

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :