به گزارش کلهرنیوز به نقل ازایرنا، راه آهن کرمانشاه پس از حدود ۲ ماه تعطیلی از روز پنجم دی به روال سابق برگشت و هر چهار روز یک قطار را راهی مشهد می کند.
در ابتدای دی ماه فقط امکان خرید بلیط برای قطار پنجم دی وجود داشت و برنامه سایر قطارهای زمستانی هنوز مشخص نبود اما مسافران از این هفته می توانند نسبت به پیش خرید بلیط تا ۲۱ اسفند اقدام کنند.
سهم استان کرمانشاه از قطارهای زمستانی ۲۱ حرکت است که هر چهار روز یک بار و ساعت ۱۰:۱۰ عازم مشهد می شود و در بین مسیر در ایستگاه های مختلفی از جمله ملایر، اراک و تهران هم مسافر پیاده و سوار می کند.
قطارهایی که از ایستگاه راه آهن در شرق شهر کرمانشاه عازم دیار خراسان می شوند، ترکیبی از کوپه‌های چهار تخته پلور سبز و ۶ تخته پارسی هستند که ۴۵۰ تا ۵۰۰ مسافر ظرفیت دارند.
قیمت بلیط قطارهای زمستانی کرمانشاه – مشهد در کوپه‌های ۶ نفره از ۱۰۳ تا ۱۱۶ هزار تومان و در کوپه‌های چهار نفره از ۱۴۰ تا ۱۸۰ هزار تومان متغیر است که البته باید هزینه غذای قطار را هم به آن افزود.

** جذب چارتر کننده‌‌ها راه رونق بخشیدن به راه‌آهن کرمانشاه
از ۲۳ اسفند به بعد برنامه نوروزی راه آهن آغاز می شود و تا ۱۵ فروردین ۹۸ ادامه دارد اما به گفته مدیرکل راه آهن اراک که مدیریت خط ریلی کرمانشاه – ملایر را هم بر عهده دارد، برنامه راه آهن کرمانشاه در نوروز ۹۸ تغییر جدیدی ندارد.
جلال الدین کوکنار به خبرنگار ایرنا گفت: هنوز برنامه نوروزی حرکت قطارها مشخص نشده اما اگر ضریب اشتغال قطارهای کرمانشاه تغییر نکند و افزایش تقاضای جدیدی ایجاد نشود، سهمیه کرمانشاه همان چهار روز یک حرکت است.
البته مهرداد سالاری، معاون عمرانی استانداری کرمانشاه به ایرنا گفت که تلاش می کنیم با رایزنی با مدیران راه آهن کشور تعداد قطارهای نوروزی استان را افزایش دهیم.
اما آنچنان که مدیرکل راه آهن اراک گفت: تقاضای کنونی مسافران کرمانشاه با هر چهار روز یک قطار تامین می شود و اگر افزایش حرکت داشته باشیم ممکن است ظرفیت آن پر نشود.
او البته یک راهکار هم برای رونق دادن به راه آهن کرمانشاه داشت؛ اینکه مسئولان استانی با جذب آژانس های مسافری و چارترکننده ها، مسیرهای جدیدی برای کرمانشاه تعریف و ایجاد کنند تا کرمانشاهی‌ها بتوانند به سایر شهرها از جمله جنوب کشور مسافرت ریلی داشته باشند.
بی شک متقاعد کردن شرکت های معتبر چارتر کننده به سرمایه گذاری در راه آهن کرمانشاه یک معامله برد – برد برای این شرکت‌ها و مردم استان است زیرا بسیاری از کرمانشاهی‌ها تشنه سفر با قطار به نقاط مختلف کشور هستند و این یعنی سود خوب برای چارتر کننده‌.
آژانس ها و شرکت های چارتر کننده با اجاره همه کوپه های یک قطار برای یک مسیر خاص و در یک زمان مشخص، امکان ایجاد یک مبدا و مقصد جدیدی را مهیا می کنند.
راه آهن کرمانشاه ۲۹ اسفند ۹۶ با حضور رئیس جمهوری افتتاح شد.
از آن زمان تاکنون غیر از چند ماهی که راه آهن برای تعمیرات و بهسازی تعطیل بوده، هر چهار روز تنها یک قطار وارد این ایستگاه شده است.
قطارهایی که در ماه کمتر از ۲ درصد مسافران پایانه شهید کاویانی در مجاورت ایستگاه راه آهن را جابجا می کنند.
تنها انتخاب برای مسافران استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه هم شهر مشهد یا ایستگاه هایی است که در مسیر آن قرار دارد.
سهمیه کم قطار و مقصدهای اندک برای مسافران کرمانشاهی همواره یکی از انتقادهای مردم استان بوده است.
استان کرمانشاه به عنوان دروازه کربلا و مرکزیت استان های غرب کشور در طی سال میزبان صدها هزار زائر ایرانی کربلا و زائر عراقی امام رضا (ع) هم هست.

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :