به گزارش کلهرنیوز ، پروانه حیدری صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه از برگزاری کارگاه ۴ روزه ملی صنایع دستی در کرمانشاه خبر داد و اظهار داشت: این کارگاه از ۱۸ تا ۲۱ دی ماه امسال در هتل پارسیان کرمانشاه برگزار خواهد شد.

وی افزود: این کارگاه با همکاری بخش خصوصی به آموزش نحوه کاربردی کردن و طراحی ۴ محصول صنایع دستی اعم از نمد، کار روی لباس، گلیم سوزنی و لعاب روی سفال می پردازد.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه بیان کرد: هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی توانمند کردن افراد جامعه و پشتیبانی از فرهنگ و هنر ایرانی و همچنین استفاده و حمایت از تولیدات داخلی است.

وی ادامه داد: این برنامه در سطح ملی برگزار خواهد شد و از صنعتگران سراسر کشور ثبت‌نام بعمل آمده است و پیش‌بینی می کنیم حدود ۶۰۰ نفر در این دوره شرکت کنند.

حیدری معرفی جذابیتهای گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه به سراسر کشور را از دیگر اهداف برگزازی این دوره برشمرد و یادآور شد: این کارگاه طی روزهای اعلام شده از ساعت ۸ صبح تا ۱۵ ظهر برگزار می شود و عصرها برنامه های جانبی از جمله اجرای موسیقی خواهیم داشت.

وی در ادامه به تشریح رشته های آموزشی دوره پرداخت و گفت: رشته گلیم در استان کرمانشاه دارای قدمت دیرینه به ویژه در شهرستان هرسین است و می توانیم با تلفیق این رشته با گلیم سوزنی محصول جدیدی را به وجود آوریم.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه بیان کرد: در استان کرمانشاه ۶۰ رشته صنایع دستی داریم که ۱۵ هزار صنعتگر در سامانه ثبت شده داریم.

وی تعداد صنعتگران فعال را ۱۱ هزار نفر عنوان کرد و افزود: امسال در زمینه تسهیلات روستایی ۱۶ میلیارد تومان برای صنایع دستی جذب کردیم که در این راستا در کشور بیشترین آمار جذب تسهیلات را به خود اختصاص دادیم./منبع:مرصاد

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :