به گزارش کلهرنیوز ، حمید درخشان نیا روز دوشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل جدید و سابق ثبت احوال استان کرمانشاه که در مجتمع بعثت کرمانشاه با حضور مسئولان استان برگزار شد؛ تکمیل پروژه صدور کارت هوشمند را یکی از مهم ترین طرح های دولت برای ایجاد زیرساخت های توسعه کشور اعلام کرد.
او با اشاره به سخنان رییس جمهوری که راه مبارزه با فساد ، رانت و شفافیت سازی در کشور ایجاد دولت الکترونیکی است، افزود: مقدمه دولت الکترونیکی ثبت اطلاعات افراد از نظر سببی و نسبی، فوت، حیات، ازدواج، نشانی و هویت به طور دقیق در پایگاه اطلاعات جمعیت کشور است که در کارت هوشمند افراد درج شده است.

** حذف فتوکپی و گرفتن اسناد هویتی در دستگاه های اجرایی 
درخشان نیا با بیان اینکه ۱۹۵ دستگاه دولتی و عمومی کشور به صورت برخط و لحظه ای با پایگاه های ثبت احوال در سراسر کشور متصل هستند، گفت: پس از پایان پروژه صدور کارت هوشمند تمام دستگاه ها و بانک ها مکلفند از مراجعه کنندگان اسناد هویتی و فتوکپی دریافت نکنند، زیرا با کارت هوشمند به همه اسناد و استعلامات دسترسی دارند.
رییس سازمان ثبت احوال کشور با بیان اینکه در استان های خوزستان، قم و سمنان به عنوان پایلوت دیگر فتوکپی و ارائه اسناد حذف شده است، اظهار داشت: بزودی این طرح در تمام کشور اجرایی خواهد شد و طبق مصوبه شورای عالی فنآوری اطلاعات در تمام دستگاه ها، اجرایی خواهد شد.

** افراد باید ظرف ۲۰ روز تغییر نشانی خود را ثبت کنند
درخشان نیا یکی دیگر از مهم ترین پروژه های سازمان ثبت احوال را راه اندازی سامانه تغییر نشانی افراد دانست و گفت: در سال ۷۶ همزمان با صدور شماره ملی و کد پستی برای افراد، ثبت تغییر نشانی افراد نیز پیش بینی شده بود ولی تاکنون به تعویق افتاده است.
وی در ادامه اظهار داشت: سامانه تغییر نشانی افراد نیز در سال جاری راه اندازی شده، پس از پایان پروژه صدور کارت هوشمند، افراد اگر جا به جایی و مهاجرت داشته باشند باید ظرف ۲۰ روز آدرس جدید را وارد این سامانه کنند.
معاون وزیر کشور در ادامه بیان داشت: پس از این مهلت دستگاه های اجرایی به مراجعه کنندگانی که هویت، کد پستی و نشانی آنها در استعلام سازمان ثبت احوال مغایرت داشته باشد، خدمت رسانی نمی کنند تا زمانی که نشانی خود را اصلاح کنند.
درخشان نیا در ادامه اطلاعات آمار سازمان ثبت احوال را مبنا و اساس تمام اطلاعات جمعیتی کشور و استان ها برای مدیران کشوری ، استانی و دستگاه ها اعلام کرد و گفت: سیاست گذاران و تصمیم گیران کشور برای برنامه ریزی اطلاعات این سازمان را مبنا قرار می دهند.
او اطلاع رسانی تمام دستگاه های اجرایی از هویت دقیق افراد، نشانی افراد، عدم توان جعل اسناد هویت افراد و راحتی و سهولت کسب استعلام، آگاهی از مهاجرت و جابجایی افراد را از مهم ترین مزیت های ثبت کارت هوشمند و سامانه تغییر هوشمند دانست.
درخشان نیا اضافه کرد: پس از صدور کارت هوشمند و تحقق دولت الکترونیکی ، دستگاه های اجرایی به ویژه دادگستری به اطلاعات تمام افراد و نشانی دقیق آنها برای ابلاغ پیام دسترسی دارند.
معاون وزیر کشور و رئیس سازمان ثبت احوال در پایان این مراسم از خدمات علیرضا قبادی مدیرکل سابق ثبت احوال کرمانشاه قدردانی و صادق خدادی را به عنوان مدیرکل جدید ثبت احوال این استان معرفی کرد./ایرنا

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :