به گزارش کلهرنیوز ، هدایت حاتمی روز سه شنبه در آیین معارفه رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه که در محل آمفی تئاتر اتاق بازرگانی برگزار شد، از اشتغال، تورم و فاصله دهک های مختلف درآمدی به عنوان سه معضل جدی در استان کرمانشاه یاد کرد.
وی با تاکید براینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت در زمینه اشتغال نیز تاثیرگذار است به بیان عوامل کاهش مهم ترین دغدغه استان که غلبه بر غول بیکاری است، پرداخت.
حاتمی از بهبود فضای کسب و کار، برقراری زیرساخت های حقوقی و فیزیکی در حوزه اقتصاد، احیای واحدهای راکد و نیمه فعال و جذب سرمایه گذار جدید به عنوان مسیرهای دست یابی به اشتغال یاد کرد.
وی معتقد است، سازمان صنعت، معدن و تجارت به عنوان ذینفع می تواند در بهبود فضای کسب و کار موثر باشد چرا که این مهم در استان مناسب نیست ولی این بدان معنا نیست که قابل اصلاح نخواهد بود.
حاتمی یادآور شد، از ریاست جدید انتظار می رود علاوه بر استفاده از ظرفیت واحدهای صنعتی و معدنی فعال، در قالب کنترل پروژه، فکری برای فعال کردن واحدهای نیمه فعال و راکد کند.
این مسئول از برگزاری همایش روز گذشته معرفی ظرفیت های استان کرمانشاه به عنوان نقطه شروع برای حرکت در مسیر جذب سرمایه گذار یاد کرد و گفت: بهتر است هر سه ماه یکبار چنین همایشی در گستره ای محدودتر برگزار شود و جذابیت های استان معرفی شود.
حاتمی اضافه کرد: جمع شدن و یکپارچه شدن ارگان هایی که دارای فعالیت واحد هستند موجب بهترشدن امور می شود.
وی از انجام اصلاحات به عنوان مهم ترین عنصر کلیدی در بهبود وضعیت کسب و کار یاد کرد و ادامه داد: در این بین نقش مدیران بسیار مهم است و باید تفکر مدیریتی ساری و جاری شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه افزود: خرسندم که از ابتدا در داخل سازمان صنعت، معدن و تجارت رشد کرده ام و هم اکنون توجه بهتر به اصناف، نگاه هوشمندانه برای جذب سرمایه گذار و اصلاح فرآیند اداری در دست یابی به اصلاحات در این حوزه موثر است.
حاتمی افزود: سرپرست سابق سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه فردی توانمند و پاکدست است که هیچ گاه موقت بودن سمت وی، مانع از خدمت صادقانه و خالصانه نشد.
وی از ریاست جدید به عنوان مدیری خوش ذوق و آشنا به زوایای مختلف اقتصادی، حمل و نقل، تجارت و صادرات یاد کرد و افزود: امید است با اشراف و تسلطی که بر امور دارد در راستای بالارفتن اشتغال استان گام بردارد.
در این مراسم از خدمات ۱۰ ماهه محسن رستمی سرپرست سابق سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تقدیر شد و محسن دارابی به عنوان رییس جدید این سازمان معرفی شد./ایرنا

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :