به گزارش کلهرنیوز ، هوشنگ بازوند روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا عنوان کرد: در یک سال گذشته درگیر زلزله و پیامدهای آن بودیم و اکنون دیگر زمان معرفی داشته ها و ثروت های بزرگ استان کرمانشاه به مردم و سرمایه گذاران است که برگزاری «همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری استان» در همین راستا برگزار شد.
او اظهار کرد: در این همایش ظرفیت‌ها، توانایی ها، داشته ها و ثروت های استان کرمانشاه را به حدود ۵۰۰ سرمایه‌گذار معرفی کردیم که طبعا آنان پس از بررسی این فرصت ها اقدام به تصمیم گیری خواهند کرد.
بازوند با اشاره بیان اینکه من مشابه این همایش را در سایر استان‌ها نیز برگزار کرده‌ام گفت: همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری استان کرمانشاه یک کار بی‌سابقه بود زیرا هیچ یک از همایش‌های مشابه در دیگر استان‌ها با حضور رئیس یک قوه برگزار نشده است.
استاندار کرمانشاه گریزی هم به پیگیری‌های مستمر خود برای حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در این همایش زد و گفت: دکتر لاریجانی با وجود اینکه جلسات مهم تری داشت در این برنامه شرکت کرد و سخنان بسیار خوبی در باره بهبود فضای کسب و کار مطرح کرد و به دیگر استان ها هم توصیه کرد که از این همایش الگو بگیرند. همچنین حضور وزیر پرسابقه نفت هم یک اتفاق خوب بود.

** مدیران کرمانشاه به سرمایه‌گذاران چه گفتند؟
بازوند در باره جزئیات همایش گفت: ما در این همایش ثروت بزرگ منابع آبی استان کرمانشاه را برای سرمایه گذاران تبیین کردیم و از آنها خواستیم که با استفاده از این مزیت کم‌ نظیر در استان اشتغال‌زایی کنند.
او اضافه کرد: بیش از ۲ هزار کیلومتر رودخانه و آبراه در استان داریم که ظرفیت بسیار خوبی برای احداث سد، پرورش ماهی و توسعه و تولید انواع محصولات کشاورزی است در حالی که در برخی استان‌ها مانند یزد آب را از ۳۶۰ متری عمق زمین بیرون می کشند و استفاده می کنند.
وجود ۳۷۱ کیلومتر مرز با کشور عراق، داشتن پنج بازارچه مرزی و سه مرز رسمی، وجود بیش از ۹۰۰ هزار هکتار زمین مرغوب، چهار فصل بودن استان، حمل و نقل ریلی، هوایی و جاده‌ای خوب، وجود چهار هزار و ۲۰۰ اثر تاریخی، ظرفیت های اکوتوریسم و توریسم درمانی، داشتن منطقه آزاد تجاری و ویژه اقتصادی، کاهش سود بانکی برای سرمایه گذاران در مناطق مرزی و ۱۳ سال معافیت مالیاتی در شهرک های صنعتی از دیگر ظرفیت‌های کرمانشاه است که به گفته بازوند برای سرمایه گذاران تشریح شده است.
استاندار کرمانشاه از اختصاص ۱۰۴ میلیارد تومان پول نقد برای پرداخت ۵۰ درصد سود بانکی یکی از سرمایه گذاران در استان خبر داد و عنوان کرد: ما به سرمایه گذاران بزرگی که در مناطق مرزی استان سرمایه گذاری کنند تا ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات چهار درصد می دهیم و نیمی از سود تسهیلات بیشتر از ۱۵ میلیارد تومان هم از سوی دولت پرداخت می شود.
او همچنین گفت: استان کرمانشاه سه پتروشیمی فعال و ۲ پتروشیمی در حال ساخت دارد و بی شک در آینده نزدیک به قطب پتروشیمی کشور تبدیل می شود.
بازوند با اشاره به مرکزیت کرمانشاه در غرب کشور اظهار کرد: در حوزه خدمات هم جایگاه بی نظیری داریم و فاصله ما با چهار استان همسایه کمتر از ۲ ساعت است که این ظرفیت در هیچ یک از استان های کشور وجود ندارد.
به اعتقاد او «معرفی این ظرفیت‌های بی نظیر و کم نظیر یعنی نشان دادن همان چهره زیبای ایران اسلامی و ما در این همایش همین کار را انجام دادیم و باید آن را ادامه دهیم زیرا انفعال و سکوت در این زمینه یعنی ظلم در حق استان کرمانشاه».
بازوند تاکید کرد: اینکه رهبر معظم انقلاب، استان کرمانشاه را چهره زیبای ایران اسلامی توصیف کرده‌اند از روی تعارف نبوده بلکه این یک واقعیت پرمعناست که نیاز به تبیین و موشکافی از سوی نخبگان و کارشناسان دارد.
استاندار کرمانشاه در عین حال به امضای ده ها تفاهم نامه با سرمایه گذاران حاضر در این نشست اشاره کرد و گفت: در این همایش تفاهم ‌نامه‌هایی هم در زمینه گردشگری، خدمات، صنعت، کشاورزی و نفت و گاز با سرمایه‌گذاران امضا کردیم که یک دبیرخانه پیگیر این تفاهم نامه ها خواهد بود تا تبدیل به قرارداد شود؛ البته ممکن است در نهایت تعداد کمی از این تفاهم نامه‌ها به قرارداد منتهی شود که آن هم غنیمت است.
بنابر اعلام سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه، تنها در بخش کشاورزی چهار تفاهم نامه سرمایه گذاری به ارزش ۹۸۳ میلیارد تومان امضا شده است.
او تاکید کرد: تمام نهادها و دستگاه‌های دولتی و حکومتی کرمانشاه باید با همکاری و هماهنگی یکدیگر، امنیت لازم را برای نشستن بخش خصوصی فراهم کنیم در غیر این صورت فرصت‌ سوزی کرده‌ایم.
به باور بازوند «مردم، نخبگان، سیاسیون، معتمدان و رسانه‌های استان هم باید پای کار جذب سرمایه گذاران بیایند و در بهبود امنیت سرمایه گذاری و نشان دادن چهره زیبای کرمانشاه همکاری کنند؛ از جمله در فضای مجازی مطالب و محتوای امیدوار کننده نشر دهند».
همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری استان کرمانشاه ۱۷ دی با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی، وزیر نفت، استاندار کرمانشاه و بیش از ۵۰۰ سرمایه گذار در هتل «اسپیناس» تهران برگزار شد.

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :