به گزارش کلهرنیوز ، ماریا دوتسنکو صبح دوشنبه در دیدار با استاندار کرمانشاه در محل استانداری افزود: شما ظرفیت های خیلی خوبی برای بازسازی در روستاها و شهرهای استان کرمانشاه داشتید.
او با بیان اینکه نخستین بار است به استان کرمانشاه سفر می کنم، گفت: این استان بسیار زیبا و دیدنی است.
استاندار کرمانشاه هم در این دیدار با تشکر از حمایت سازمان ملل در جریان زلزله آبان ۹۶ در این استان اظهار داشت: در این زلزله ۱۰۴ هزار واحد مسکونی آسیب جزیی و کلی دیدند که تاکنون حدود ۷۷ هزار واحد آن تعمیر و بازسازی شده است.
هوشنگ بازوند افزود: بازسازی روستاها حدود ۹۰ درصد و بازسازی مناطق شهری ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تلاش می‌کنیم که بازسازی مناطق روستایی تا پایان امسال و شهرها تا پایان سال ۹۸ به پایان برسد.
او یادآور شد: هم در مرحله امداد و نجات و هم در بازسازی مناطق آسیب دیده یک رکورد خوب در استان کرمانشاه ثبت شده است.
بازوند در ادامه کرمانشاه را استانی با تمدن بسیار کهن دانست و تاکید کرد: گواه این تمدن بزرگ چهار هزار اثر تاریخی ثبت شده است که نشان از هویت بسیار غنی این استان دارد.
او گفت: استان کرمانشاه با فاصله کمتر از ۲ ساعت با چهار استان همسایه، مرکز ثقل این استان ها و مرکز غرب کشور محسوب می شود.
استاندار کرمانشاه افزود: این استان با ۳۷۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق فرصت بسیار خوبی برای مبادلات اقتصادی با کشور همسایه به ویژه در شرایط تحریم دارد.
بازوند با اشاره به برنامه خانم دوتسنکو برای دیدار با جمعی از دانشگاهیان استان کرمانشاه اظهار داشت: دانشگاه‌های استان ظرفیت بسیار ارزشمندی برای پیشرفت و توسعه دارند.
در پایان این دیدار خانم دوتسنکو هدایایی شامل چند جزوه و پوستر از اطلاعات، آمار، اهداف و آرمان های سازمان ملل به همراه یک فنجان چایخوری به استاندار کرمانشاه هدیه کرد.
بازوند هم یک جلد از کتاب خاطرات خود از زلزله کرمانشاه را به رئیس مرکز اطلاعات سازمان ملل در تهران هدیه داد.
به گزارش ایرنا، خانم ماریا دوتسنکو رئیس مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در تهران روز دوشنبه به منظور شرکت در این گشایش نمایشگاه عکس و اسناد تاریخی همکاری های ایران و سازمان ملل به کرمانشاه سفر کرده است.
دیدار با استاندار، شرکت در آیین گشایش نمایشگاه، دیدار با اساتید و مسئولان دانشگاه رازی و بازدید از برخی آثار تاریخی و فرهنگی از برنامه های خانم دوتسنکو در سفر یک روزه به استان کرمانشاه است.
نمایشگاه عکس و اسناد تاریخی همکاری های ایران و سازمان ملل متحد روز دوشنبه در تالار میرزا رضای کلهر مجتمع فرهنگی شهید آوینی کرمانشاه افتتاح می شود.
استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۲ شهر و ۲ هزار و ۶۲۲ روستا است./ایرنا

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :