به گزارش کلهرنیوز ، فلاحت پیشه  خصوص مطرح شدن موضوع استعفای ظریف و خروج ایران از برجام، اظهار داشت: مباحثی که اخیرا پیرامون خروج ایران از برجام، استعفای ظریف وزیر امورخارجه و مواردی از این نوع مطرح شده بیشتر در فضای رسانه‌ای به آن دامن زده شده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: واقعیت این است که راهبرد جمهوری اسلامی ایران در قبال برجام، یک راهبرد مشخص است و تحت تاثیر چنین اخباری قرار نمی‌گیرد و دچار نوسان نمی‌شود.

وی با بیان اینکه ایران برجام را پذیرفت اما بعد از روی کار آمدن ترامپ، برجام دچار تزلزل شد، افزود: موضع جمهوری اسلامی ایران از زمان پذیرش برجام تاکنون تداوم ارتباط با جامعه بین المللی و تلاش برای انزوای آمریکا در موضوع برجام بوده است.

ایران تغییری در راهبرد برجامی خود ایجاد نکرده است

فلاحت‌پیشه با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در این شرایط ایران تغییری را در راهبرد خود در قبال برجام ایجاد نکرده است، ادامه داد: البته این به معنای ثابت ماندن راهبرد برجام از سوی ایران نیست و امکان دارد در کشور تصمیم دیگری پیرامون برجام اتخاذ شود.

نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تصمیم ایران در قبال برجام یک تصمیم راهبردی است، گفت: اینکه افراد به طور طبیعی با یکدیگر اختلاف نظر داشته باشند، طبیعی است.

تلاش آمریکایی‌ها برای حفظ شرایط تحریمی  هزینه آور بوده

وی افزود: راهبرد کلان ایران این است که در فضای برجام ایران با جامعه بین‌المللی همکاری کند؛ معتقدیم افراط گرایی رو به پایان است و تلاش آمریکایی‌ها برای حفظ شرایط تحریمی کاملا هزینه آور بوده و بخشی از بحران‌های آمریکا ناشی از این موضوع است.

فلاحت پیشه اظهار داشت: نباید موضوع برجام را به سایر تحولات و اخباری که شکل می‌‎گیرد، ربط دهیم.

نشانه‌ای از استعفای ظریف مشاهده نشده و وزیر خارجه با قدرت به کار خود ادامه می‌دهد

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در آخرین جلسه کمیسیون با آقای ظریف، هیچ گونه نشانه‌ای از استعفا را نزد ایشان ندیدم و با قدرت، کار خود را انجام می‌دهد.

استفاده از فرصت‌های دنیای بدون آمریکا در دستور کار وزارت خارجه قرار گرفته است

وی با بیان اینکه موضوع استعفای آقای ظریف را از زمانی که مطرح شده، پیگیری کردیم اما نشانه‌ای از این موضوع دیده نشده است، افزود: در وزارت خارجه کاری در حال انجام است که در ۳ سال اخیر نیز مدنظر کمیسیون امنیت ملی مجلس بوده و در اجلاسیه سوم نیز برنامه همکاری با وزارت خارجه داشته‌ایم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استفاده از فرصت‌های دنیای بدون آمریکا در دستور کار وزارت خارجه قرار گرفته و این کار انجام می‌شود، گفت: سفر وزیر خارجه به عراق و دیگر کشورهای منطقه نشان می‌‎دهد که وزارتخارجه در این زمینه خوب کار می‌کند و انتشار چنین اخباری برای ایجاد نوسان در سیاست خارجی کشور است./اسلام آبادخبر

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :